پزشكان مسلمان آمريكا، كلينيك درمانی رايگان در اوهايو راه‌اندازی كردند
کد خبر: 1873383
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۶

پزشكان مسلمان آمريكا، كلينيك درمانی رايگان در اوهايو راه‌اندازی كردند

گروه بين‌الملل: گروهی از پزشكان مسلمان ايالت اوهايوی آمريكا يك كلينيك درمانی رايگان برای مداوای شهروندان نيازمند آمريكايی راه‌اندازی كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «Islam Online»، «مليكا حق» پزشك متخصص كودكان و سرپرست اين گروه پزشكی ديروز، جمعه 25 دی ماه هدف از راه‌اندازی اين كلينيك درمانی را كمك به نيازمندان جامعه در شرايط كنونی كه كشور با بحران اقتصادی مواجه‌‌ است، توصيف كرد.
اين گروه پزشكی متشكل از 22 پزشك متخصص مسلمان و 7 پرستار است كه با هدف خدمت به جامعه و نشان دادن سيمای حقيقی دين مبين اسلام و آموزه‌های اسلامی اقدام به راه‌اندازی اين كلينيك درمانی به نام «انجمن نور» كرده است.
در اين كلينيك كليه خدمات درمانی و مشاوره‌های پزشكی به صورت رايگان به مراجعه‌كنندگان ارائه می‌شود.
راه‌اندازی انجمن نور بخشی از طرح ابتكاری پزشكان مسلمان آمريكايی است كه از سال 2008 ميلادی برای كمك و ارائه خدمات پزشكی رايگان به نيازمندان در مناطق مختلف ايالت اوهايوی آمريكا آغاز شده است؛ اين طرح تاكنون در شهرهای «سينسيناتی» و «ديتن» اوهايو و برخی ديگر از شهر‌های اين كشور اجرا شده است.
اولين كلينيك درمانی كه به صورت تمام وقت خدمات رايگان در اختيار نيازمندان قرار می‌داد در سال 1996 ميلادی توسط گروهی از دانشجويان مسلمان آمريكا با هدف مشاركت بيشتر مسلمان در امور اجتماعی كشورشان در آمريكا تأسيس شد.
با آنكه آمريكا ثروتمندترين كشور جهان است، تنها كشور صنعتی است كه همه شهروندان خود را تحت پوشش بيمه خدمات درمانی قرار نمی‌دهد و به همين دليل بسياری از مردم آن توانايی استفاده از خدمات پزشكی را ندارند.
captcha