برپايی مراسم «روز نكبت» در فلسطين
کد خبر: 1778509
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۴

برپايی مراسم «روز نكبت» در فلسطين

گروه بين‌الملل: مردم فلسطين امروز 25 ارديبهشت‌ به مناسبت فرارسيدن شصت‌ و يكمين سال اشغال فلسطين موسوم به «يوم النكبة»(روز فاجعه) در كرانه باختری تظاهرات و بر ادامه مقاومت و بازگشت آوارگان به خانه و كاشانه خود تأكيد كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «الجزيرة نت»، هزاران فلسطينی امروز به مناسبت روز نكبت و با وجود تدابير امنيتی شديد صهونيست‌ها در كرانه باختری، در شهر رام‌الله فلسطين تظاهرات و بر ادامه مقاومت و بازگشت آوارگان فلسطينی تأكيد كردند.
شركت‌كنندگان در اين تظاهرات كه كودكان، زنان و دانشجويان و دانش‌آموزان نيز در بين آن‌ها ديده می‌شدند، پارچه‌نوشته‌ها و تصاويری از آواره شدن هزاران فلسطينی از سال 1948 ميلادی تاكنون حمل می‌كردند.
«خالد مشعل» رئيس دفتر سياسی جنبش حماس در سخنانی به مناسبت اين روز گفت: جنبش حماس هرگونه تحرك عربی در برابر مسأله فلسطين كه حقوق شهروندان فلسطينی را حفظ نكند، به رسميت نخواهد شناخت.
در همين راستا «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطين(حماس) نيز اعلام كرد: ادامه مقاومت، سياست استراتژيك و راهبردی ما برای پيروزی، دفاع از سرزمين فلسطين و هويت عربی و اسلامی آن و بازگشت آوارگان است.
وی از امت‌های عربی و اسلامی خواست به مسئوليت خود در برابر مسأله فلسطين پايبند باشند و برای آزادی فلسطين و قدس شريف از چنگال غاصبان صهيونيست تلاش كنند.
از سوی ديگر «آويگدور ليبرمن» وزير امور خارجه رژيم صهيونيستی در اين باره گفت: تدابير امنيتی شديدی كه از شب گذشته در كرانه باختری اتخاذ شده است، تا 48 ساعت ادامه خواهد داشت.
همچمنين، حزب راستگرای افراطی «اسرائيل بيتنا» به رهبری «آويگيدور ليبرمن» وزير امورخارجه رژيم صهيونيستی نيز اعلام كرد: هفته آينده لايحه‌ای در زمينه ممنوعيت برپايی مراسم «يوم نكبت» به پارلمان پيشنهاد خواهد كرد كه در صورت تصويب، نقض‌كنندگان اين قانون به مدت سه سال زندانی خواهند شد.
مردم فلسطين هر سال در 15 می به مناسبت سالگرد اشغال فلسطين توسط رژيم صهيونيستی و آواره شدن ساكنان آن تظاهرات می‌كنند.
captcha