به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، هشتمین هماندیشی سالانه دبیران کمیتههای ستادی و استانی حوزههای علمیه و وزارت آموزش پرورش، صبح امروز، 28 آبانماه در مشهد آغاز شد که در حاشیه این نشست پیام مشترک آیتالله حسینیبوشهری، مدیر حوزههای علمیه کشور و علیاصغر فانی، وزیرآموزش و پرورش قرائت شد.
در بخش ابتدایی این پیام آمده است: با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام و عرض ارادت به پیشگاه ثامنالحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بدون شک، موفقیت جامعه در عرصههای گوناگون، رهین موفقیت در عرصه فرهنگ است که شاکله اصلی آن در دوره کودکی و نوجوانی شکل میگیرد.
ادامه این پیام میافزاید: در دورهای که خانواده معظم آموزش و پرورش متکفّل برنامهریزی و اجرای برنامههای تربیتی و آموزشی آن بر محور اصول و ارزشهای اسلامی ـ انقلابی است، بیشک، آنچه حرکت مقدس تعلیم و تربیت را در مسیر صحیح خود یعنی فراهم کردن زمینه شکوفایی و رشد استعدادهای فطرت الهی انسان قرار میدهد، حرکت قطار آموزش و پرورش بر ریل اهداف، مبانی و اصول وحیانی قرآن و سنت معصومین(ع) است که در قالب سیاستهای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین به عنوان میثاق ملی و فصل مشترک آموزش و پرورش و همه افراد و دستگاهها تدوین و ابلاغ گردیده است.
بخش دیگر این پیام اینگونه آمده است: دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت رسمی عمومی کشور نیازمند همراهی و همکاری همه ارکان، دستگاهها و نهادهای تربیتی، فرهنگی و آموزشی است، در این میان، همکاری هدفمند و اثرگذار آموزش و پرورش و حوزههای علمیه در استفاده از ظرفیتهای متقابل، افقی روشن را در عرصه تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان بر اساس آموزههای انسانساز اسلام عزیز پیش روی نظام اسلامی ترسیم میکند.
در ادامه این پیام آمده است: اکنون که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، توفیق حضور در جوار بارگاه ملکوتی ثامنالحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نصیب شما گردیده است، فرصت را مغتنم شمارید و با استعانت از پشتوانه بی بدیل دعای خیر آن حضرت، با تکیه بر مطالعات پژوهشمحور، ضمن مرور دقیق و کارشناسانه فعالیتهای گذشته، راهکارهای مناسب را برای تأمین نیازهای مشترک، توسعه و تعمیق تعامل فیمابین در کشف و استفاده از ظرفیتهای موجود و خلق فرصتهای جدید در چارچوب اسناد بالادستی توافقنامه به ویژه اولویتهای دو دستگاه در سال تحصیلی جاری شناسایی و ارائه کنید.