خطبه‌های حضرت زینب(س) دین اسلام را تکمیل کرد
کد خبر: 1470659
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
حجت‌لاسلام صادقی:

خطبه‌های حضرت زینب(س) دین اسلام را تکمیل کرد

گروه سیاسی: مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه حقی که امام حسین(ع) و شهدای کربلا بر گردن ما دارند، زنده نگه داشتن اسلام است، افزود: دین اسلام با خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) کامل شد زیرا بنی‌امیه برای مخفی نگه‌داشتن قیام امام حسین(ع) همه تلاش خود را به کار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عبدالله صادقی، مدرس حوزه علمیه ظهر امروز، 16 آبان‌ماه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه با وجود گذشت سال‌ها از واقعه عاشورا، نه تنها این واقعه از یاد نرفته بلکه روز به روز به شکوه آن افزوده می‌شود، اظهار کرد: یاد و نام امام حسین(ع) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای غیر مسلمانان نیز آشنا است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسئولان در گزارش سفر هند خود، از برپایی دسته‌های عزاداری در محرم خبر داد که مردم ادای احترام به این دسته‌ها می‌کنند، افزود: یکی از مسائلی که موجب زنده نگه داشتن واقعه عاشورا شده است، برنامه‌ریزی درست امام حسین(ع) در حرکت عاشورا از ابتدا تا انتها بوده است.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) در دوران بنی‌امیه همه هستی خود را فدا کرد، گفت: در این راستا هر که با امام حسین(ع) همراه شد به سعادت دنیا و آخرت رسید به گونه‌ای که حتی گریستن برای واقعه عاشورا ثواب دارد و کسی برای این روز گریه کند، در آخرت مورد شفاعت امام حسین(ع) قرار می‌‌گیرد.

حجت‌الاسلام صادقی ابراز کرد: در میان امتیازات ائمه(ع) و اولیاء خدا، مسیر اخلاص بالاترین امتیاز به شمار می‌رود که مهم‌ترین نقطه زندگی حضرت علی(ع) و فرزندانش، اخلاص عمل است، از همین رو یکی از کارهای شیطان دوری از یاد خدا است، زیرا این کار انسان را از انجام اعمال خالصانه باز می‌دارد.

وی با تأکید بر اخلاق کریمانه امام حسین(ع) عنوان کرد: نکته دیگر علت ماندگاری عاشورا، توصیه‌هایی است که برای زیارت امام حسین(ع) بیان شده است و 124 هزار پیامبر(ص) در شب عاشورا برای زیارت امام حسین(ع) در حرم ایشان حاضر می‌شوند لذا زیارت امام حسین(ع) و یارانش به حدی ضروری است که امام علی(ع) فرمود: «اولئک هم الربانیون»، زیرا اگر امام حسین(ع) و یارانش نبود امروز اسلام هم نبود.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه امام حسین(ع) خون قلب خویش را فدا کرد تا مردم از زندگی حیوانی نجات پیدا کنند، گفت: واقعه عاشورا تجلی همه خوبی‌ها، زیبایی‌ها و فداکاری‌ها برای نجات از بدی‌ها، زشتی‌ها و زندگی با ذلت است.

وی با بیان اینکه حقی که امام حسین(ع) و شهدای کربلا بر گردن ما دارند، زنده نگه داشتن اسلام است، افزود: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) همه تلاش خود را برای زنده نگه داشتن اسلام و واقعه عاشورا انجام دادند، لذا ترویج دین اگرچه با خون امام حسین(ع) انجام شد اما دین با خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) کامل شد زیرا بنی‌امیه برای مخفی نگه‌داشتن قیام امام حسین(ع) همه تلاش خود را به کار گرفته بود.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه بنی‌امیه از امام حسین(ع) و یارانش به عنوان خارجی‌هایی یاد می‌کرد که به کربلا حمله کرده بودند، عنوان کرد: امت اسلام درس بزرگی از حادثه کربلا گرفتند، همان‌گونه که امام خمینی(ره) با استعانت از واقعه عاشورا انقلاب اسلامی را به پا کرد و به اثبات رساند که ایستادگی در برابر ظلم، پیروزی را در پی دارد.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه قیام لبنان، سوریه و مصر همه نشانه‌هایی از ایستادگی حق در برابر ظالم است، ابراز کرد: اینها همه نشانه‌هایی است که ثابت می‌کند، اسلام نه تنها از بین نرفته و واقعه عاشورا فراموش نشده بلکه روز به روز به تعداد رهروان این راه افزوده می‌شود.

captcha