دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان با حضور ۴۵ شهید گمنام معطر می‌شود
کد خبر: 1464996
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان با حضور ۴۵ شهید گمنام معطر می‌شود

گروه اجتماعی: امسال در حاشیه برپایی دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، میزبان پیکر مطهر ۴۵ شهید گلگون‌کفن دفاع مقدس هستیم که پس از تشییع عمومی در تبریز و ارومیه، بعد از ظهر روز شنبه، ۱۰ آبان وارد شهر زنجان خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، علی مهدیخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان زنجان ظهر امروز، 6 آبان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌های استان، اظهار کرد: استان زنجان دو ویژگی‎ مهم دارد که جوانان با آن آشنا هستند و آن شور و شعور حسینی است که به‌ویژه در دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم جلوه بارزی پیدا می‎کند.
وی ادامه داد: مردم ولایت‌مدار استان و شهر زنجان با تجمع عظیم خود در دسته‎جات عزاداری یاد حماسه‎سازان حسینی را گرامی می‎دارند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: امسال در حاشیه برپایی دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، میزبان پیکر مطهر 45 شهید گلگون‌کفن دفاع مقدس خواهیم بود که پس از تشییع عمومی در تبریز و ارومیه، بعد از ظهر روز شنبه، 10 آبان وارد شهر زنجان خواهند شد.

نظم دسته حسینیه اعظم زنجان با حضور پیکرهای شهدا افزایش می‌یابد
مهدیخانی اظهار کرد: پس از استقبال عمومی از شهدای گمنام در زنجان، مراسم تشییع پیکرهای مطهر آنان روز یکشنبه، 11 آبان مصادف با شب تاسوعای حسینی در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان باشکوه و عظمت خاصی برگزار خواهد شد.
وی متذکر شد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، کاروان حامل پیکرهای مطهر شهدا در اطراف چهارراه انقلاب زنجان مستقر شده و نه تنها اخلال در حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم ایجاد نخواهد شد، بلکه نظم خاصی نیز به آن خواهند بخشید.
این مقام مسئول درخصوص تدفین پیکرهای شهدا در مجتمع‎های فرهنگی ـ هنری مختلف، گفت: اگر تلقی و تصویر ما از شهید یک فرد معمولی باشد جای پیکر او نیز در آرامستان خواهد بود اما اگر تلقی ما از شهید، به تعبیر قرآن، یک فرد زنده است که می‎تواند منشأ حیات باشد، می‎بایست در اماکن مختلف این حضور ملموس باشد.
مهدیخانی در پایان افزود: شهدا مرده نیستند که در آرامستان‌‏ها به خاک سپرده شوند، بلکه زنده هستند که هر کجا حضور داشته‎اند، آن محل تبدیل به قطب فرهنگی برای متدینان شده است.

captcha