برگزاری همایش «قرآن و معرفت‌شناسی» با ارائه مقالات و میزگرد صاحب‌نظران
کد خبر: 1462903
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
سواری در نشست خبری اعلام کرد:

برگزاری همایش «قرآن و معرفت‌شناسی» با ارائه مقالات و میزگرد صاحب‌نظران

گروه اندیشه: همایش «قرآن و معرفت‌شناسی» با سخنرانی حجت‌الاسلام رشاد، حجت‌الاسلام قائمی‌نیا و یحیی یثربی و ارائه مقالات برتر روز دوشنبه پنجم آبان‌ماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اسلام سواری، دبیر اجرایی همایش ملی «قرآن و معرفت‌شناسی» در نشست خبری این همایش که صبح امروز در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند برگزاری همایش پرداخت.
سواری با اشاره به زمان و مکان برگزاری همایش که روز دوشنبه، پنجم آبان‌ماه در محل دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی است، افزود: در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام رشاد، حجت‌الاسلام قائمی‌نیا و دکتر یحیی یثربی سخنرانی خواهند کرد و پس از آن هم سه نفر از مؤلفین مقالات برتر به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.
دبیر اجرایی همایش قرآن و معرفت‌شناسی عنوان کرد: بخش بعدی همایش، میزگردی است که با حضور حجت‌الاسلام قائمی‌نیا، دکتر یثربی، دکتر صادقی، دکتر کلباسی و دکتر سلیمان حشمت که با پرسش و پاسخ هم همراه خواهد بود.
وی با اشاره به کلید خوردن برگزاری این همایش از سال 1391، گفت: در ابتدا قرار بود که این همایش به صورت بین‌المللی برگزار شود و ما در حدود 50 مقاله را دریافت کردیم و مقالاتی را هم از خارج از کشور داشتیم، اما با توجه به این که موضوع همایش موضوع کاملاً جدیدی است تصمیم گرفته شد که این همایش در مرحله در سطح ملی برگزار شود و مقالات خارجی فعلاً کنار گذاشته شد.
سواری با بیان این که از میان مقالات داخلی 22 مقاله تأیید شدند، عنوان کرد: این 22 مقاله تأیید شده، توسط حجت‌الاسلام و المسلمین قائمی‌نیا، دبیر علمی همایش در قالب شش فصل با عناوین «امکان و اقسام معرفت»، «تعریف و منطق در قرآن»، «ابزار معرفت در قرآن»، «هرمنوتیک و زبان‌شناسی»، «علم و مابعدالطبیعه» و «معرفت دینی و نقد نسبی‌گرایی» تنظیم شده و با این تنظیم در قالب مجموعه مقالات همایش و با عنوان کتاب قرآن و معرفت‌شناسی منتشر شد.
وی افزود: هفت مقاله از میان مقالات دریافتی رتبه علمی ـ پژوهشی را کسب کرده بودند که این‌ها در فصلنامه ذهن چاپ شد.

captcha