مصرف نکردن نعمت‌های خداوند در راه حرام، زیباترین مرتبه شکرگزاری است
کد خبر: 1462748
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
حجت‌الاسلام محمدی:

مصرف نکردن نعمت‌های خداوند در راه حرام، زیباترین مرتبه شکرگزاری است

گروه اندیشه: استاد دروس معارف دانشگاه‌های لرستان با بیان اینکه مصرف نکردن نعمت‌های خداوند در راه حرام، زیباترین مرتبه شکرگزاری است، گفت: عمده نگرانی‌ها، اضطراب‌ها و افسردگی‌ها به دلیل شاکر نبودن انسان در زندگی است.

حجت‌الاسلام منوچهر محمدی، از اساتید دروس معارف دانشگاه‌های لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، اظهار کرد: زیباترین مرتبه شکرگذاری این است نعمت‌های خداوند را در راه حرام مصرف نکنیم و نعمت‌ها را برای اطاعت و بندگی وسیله قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در آیات و روایات تأکید فراوانی بر شکر نعمت و شناخت نعمت شده است، به حدیثی از امام‌ حسن عسکری(ع) درباره شکر نعمت اشاره کرد که می‌فرمایند «شکر نعمت‌ها را نمی‌توان بجا آورد، مگر اینکه آن‌ها را بشناسیم».

محمدی ادامه داد: شکر نعمت باید متناسب با نعمت باشد به‌طور مثال اگر انقلاب اسلامی به فرهنگ عاشورا وصل نبود، شکل نمی‌گرفت لذا باید قدردان این نعمت الهی باشیم و شکر نعمت انقلاب اسلامی در حفاظت و پاسداری از آن است.

این کارشناس مذهبی با بیان این مطلب که عمده نگرانی‌ها، اضطراب‌ها و افسردگی‌ها به دلیل شاکر نبودن انسان در زندگی است و اگر ما قدردان نعمت‌ها باشیم، به آرامش درونی و اطمینان خاطر می‌رسیم، بیان کرد: شکر نعمت باعث رشد معنوی انسان می‌شود و به ما می‌آموزد که باید همشه قدردان نعمت‌‎ها معنوی و مادی باشیم.

وی ادامه داد: شکر‌گزاری آثار فراوانی در زندگی افراد دارد و علت بسیاری از پیشرفت‌های انسان در زندگی او است لیکن اگر فردی در زندگی خود به موفقیت‌های بسیاری رسید ولی شکر‌گزاری از نعمت‌های الهی را فراموش کرد، هرگز به موفقیت واقعی  نمی‌رسد و باعث ناراضی شدن خداوند نیز می‌شود.

captcha