نشست مطبوعاتی همایش ملی «قرآن و معرفت‌شناسی» برگزار می‌شود
کد خبر: 1462613
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

نشست مطبوعاتی همایش ملی «قرآن و معرفت‌شناسی» برگزار می‌شود

گروه اندیشه: نشست مطبوعاتی همایش ملی «قرآن و معرفت‌شناسی» فردا چهارشنبه ۳۰ مهرماه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در این نشست مطبوعاتی، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا قائمی‌نیا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دبیر علمی همایش و عباس اشرفی، مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) پاسخ‌گوی سوالات اصحاب رسانه خواهند بود.
لازم به ذکر است همایش ملی «قرآن و معرفت‌شناسی» به همت گروه معرفت‌شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری گروه‌های فلسفه و علوم قرآنی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) پنجم آبان‌ماه 1393 برگزار خواهد شد.
همایش ملی «قرآن و معرفت‌شناسی» با اهدافی چون استخراج مباحث معرفت‌شناختی از قرآن کریم، عرضه نظرات جدید معرفت‌شناختی به قرآن و اخذ نظر و پاسخ قرآن کریم، نقد مبانی معرفت‌شناسی غرب بر مبنای تعالیم قرآنی و بهره‌گیری از آموزه‌های معرفتی قرآن در اصلاح و توسعه معرفت‌شناسی اسلامی، و با سخنرانی علی‌اکبر رشاد، سیدیحیی یثربی، علیرضا قائمی‌نیا و برخی از اساتید فلسفه و علوم قرآنی دانشگاه علاه طباطبایی برگزار خواهد شد.
علاوه بر سخنرانی‌های فوق و برگزاری میزگرد علمی، مقالاتی چون «الگوی تفکر قرآنی براساس معناشناسی همزمانی» از هادی صادقی و شعبان نصرتی، «تعریف در قرآن کریم» از مسعود اسماعیلی، «ارزش‌سنجی معرفتی در قرآن کریم» از غلامحسین جوادپور، «بررسی جایگاه معرفت‌شناختی حسّ از دیدگاه قرآن» از حسن عابدی و... ارائه خواهند شد.

captcha