پیام استاندار قم به مناسبت ارتحال آیت‌الله سیدمحمد ابطحی کاشانی
کد خبر: 1461018
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

پیام استاندار قم به مناسبت ارتحال آیت‌الله سیدمحمد ابطحی کاشانی

کانون خبرنگاران نبأ/ محمدعلی بیطرفان: محمد‌صادق صالحی‌منش در پیامی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد ابطحی کاشانی(ره) را تسلیت گفت.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، متن پیام به این شرح است: «انا لله و انا الیه راجعون؛ خبر ارتحال عالم فرزانه آیت‌الله سیدمحمد ابطحی کاشانی (قدس الله نفسه الزکیه) موجب تأسف و تأثر گردید.

آن عالم جلیل‌القدر سراسر دوران حیات با برکت خویش را صرف علم و اجتهاد در راه مکتب علوی و تبلیغ معارف حقه شیعی کرد و طی سالیان متمادی حضور در حوزه‌های علمیه از محضر عالمان و اساتید برجسته‌ای نظیر حضرات‌ آیات‌ عظام‌ بروجردی‌(ره‌) و محقق‌ داماد(ره‌) کسب فیض کرده و بعدها در مقام تدریس و تألیف و تربیت شاگردان بزرگ، منشأ ثمرات و برکات فراوانی شد.

در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز آن مرحوم، جزء یاران برجسته حضرت امام خمینی(ره) و از دلسوزان و ارادتمندان به نظام وانقلاب و رهبری بود که در طول سال‌‌ها عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خدمات ارزشمندی را در این عرصه از خود به یادگار گذاشت.

اینجانب رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، حوزه‌های محترم علمیه، بیت مکرم و عموم شاگردان و علاقه‌مندان آن عالم مجاهد به‌ویژه مردم ولایی کاشان، تسلیت عرض کرده، امیدوارم خداوند متعال روح بلند و ملکوتی ایشان را با آباء و اجداد طاهرینش(ع) محشور فرماید».

*منبع: روابط عمومی استانداری قم

captcha