شماره‌های ۳۶ و ۳۷ فصلنامه «حقوق اسلامی» منتشر شد
کد خبر: 1460139
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷

شماره‌های ۳۶ و ۳۷ فصلنامه «حقوق اسلامی» منتشر شد

گروه اندیشه: سی و ششمین و سی و هفتمین شماره‌های فصل‌نامه علمی ـ پژوهشی «حقوق اسلامی» با مدیرمسئولی علی‌اکبر رشاد و سردبیری عبدالحسین شیروی، به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سی و ششمین و سی و هفتمین شماره‌های فصل‌نامه علمی ـ پژوهشی «حقوق اسلامی» به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

بنا بر این گزارش، در سی و دومین شماره این فصل‌نامه مقالات «وضعیت حقوقی معاملات سفهی در فقه امامیه و حقوق ایران» از محمود حکمت‌نیا و جعفر زمانی، «موارد امکان جبران خسارت مازاد بر دیه و قصاص» از محمدهادی صادقی، «گارانتی و تضمین کیفیت کالا (مطالعه تطبیقی الگوهای موجود و راه‌حل‌های مطلوب)» از ابراهیم عبدی‌پورفرد، «تحلیل حمایت حقوقی حق افشای اثر» از علیرضا باریکلو و مصطفی نصرآبادی، «حق کودک به آموزش در نظام بین المللی حقوق بشر» از باقر انصاری و «عرف و مؤلفه‌های قانونی و مادی تشکیل‌دهنده پدیده مجرمانه» از محسن برهانی و عطیه پارساییان به چاپ رسیده است.

در شماره 37 این فصلنامه نیز مقالات «مبانی فقهی حق افشای اثر» از سیدحسن شبیری زنجانی و میثم نعمتی، «ماهیت حکم حکومتی و برآیند روش‌شناختی آن» از محمد عرب‌صالحی، «نشوز زوج در فقه و حقوق خانواده جمهوری اسلامی ایران» از فرج‌الله هدایت‌نیا و سیدجواد سیدعلیزاده گنجی، «مبانی و کاربرد قاعده فقهی "عرق ظالم"» از علی تولایی و معین فرزانه وشاره، «مبانی فقهی حقوقی مسئولیت مدنی دولت» از سیدمهدی میرداداشی و «تحدید قلمرو جرم محال» از محمدجواد فتحی و فرشاد چنگایی و حامد رهدارپور به چاپ رسیده است.

یادآور می‌شود، فصل‌نامه علمی ـ پژوهشی «حقوق اسلامی» به صاحب‌امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به مدیرمسئولی علی‌اکبر رشاد و سردبیری عبدالحسین شیروی منتشر می‌شود.

captcha