کتاب «آشنایی با بازار سرمایه اسلامی» منتشر شد
کد خبر: 1457905
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

کتاب «آشنایی با بازار سرمایه اسلامی» منتشر شد

گروه اقتصاد: کتاب «آشنایی با بازار سرمایه اسلامی» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان و ابوذر سروش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، کتاب «آشنایی با بازار سرمایه اسلامی (بورس)» به دنبال آن است تا با بیانی ساده، ضمن مروری مختصر بر تاریخچه بازارهای اوراق بهادار، خواننده را با مفهوم دارایی مالی آشنا سازد. در ادامه ضمن تبیین ارکان نظام مالی، به بررسی مهمترین ابزارهای مالی مورد استفاده در بازارهای مالی می‌پردازد. در بخش بعدی بازارها و ابزارهای مالی فعال در یک نظام مالی اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد و جایگاه نهادها در نظام مالی اسلامی ایران ارائه می‌شود.

انتظار می‌رود خواننده پس از مطالعه کتاب با مفاهیم و کلیات بازارهای سرمایه اسلامی (با تاکید بر سازوکارهای موجود در بازار اوراق بهادار ایران) و نیز برخی از مهمترین نهادهای مالی مانند صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری آشنا شود و آمادگی لازم را برای ورود به چنین بازارهایی به دست آورد. مطالعه این کتاب شرط لازم برای ورود به بازارهای اوراق بهادار است و برای کسب شرط کافی باید مطالعات تخصصی‌تری در این زمینه صورت پذیرد.

براساس این گزارش، این کتاب شامل سه فصل با عناوین «کلیات»، «نظام مالی اسلامی» و «بازار اوراق بهادار ایران» است.

یادآور می‌شود: این کتاب به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان و ابوذر سروش با شمارگان 2000 نسخه در 232 صفحه و قیمت 10000 تومان توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

captcha