تمدن ایران اسلامی وامدار عشق به امام رضا(ع) است/ گسترش شعر رضوی در تمام نقاط دنیا
کد خبر: 1446756
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
اکبرزاده:

تمدن ایران اسلامی وامدار عشق به امام رضا(ع) است/ گسترش شعر رضوی در تمام نقاط دنیا

گروه هنر: رئیس کانون شاعران آئینی و مداحان خراسان رضوی گفت: ایرانیان در تمدن نوین اسلامی خود، وامدار فرهنگ رضوی و عشق به امام رضا(ع) هستند و به‌وسیله این فرهنگ نیز می‌توانند تمدن خود را بیش از پیش شکوفا کنند.

محمود اکبرزاده، رئیس کانون شاعران آئینی و مداحان استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، گفت: ایرانیان در تمدن نوین اسلامی خود، وامدار فرهنگ رضوی و عشق به امام رضا(ع) هستند و به‌وسیله این فرهنگ نیز می‌توانند تمدن خود را بیش از پیش شکوفا کنند.
وی با بیان اینکه وجود بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) موجب تبدیل مشهد مقدس به پایتخت معنوی ایران شده است، گفت: وجود همین بارگاه ملکوتی در ام‌القرآن جهان اسلام موجب نمود شعر رضوی در سراسر دنیا شده است.
وی افزود: این مسئله چنان است که امروزه مشاهده می‌کنیم شعر رضوی در تمام نقاط دنیا گسترش یافته است و به‌ویژه در ایام دهه کرامت شاعران آیینی به کشورهای مختلفی چون آلمان، بلژیک، فرانسه و غیره مسافرت می‌کنند تا در آنجا به شعرخوانی رضوی بپردازند و این فرهنگ رضوی را در تمام نقاط دنیا گسترش دهند.

استقبال از فرهنگ رضوی میان جوانان 
اکبرزاده با بیان اینکه امروزه شاهد استقبال روزافزون مردم از فرهنگ رضوی هستیم، افزود: در میان جوانان ما روز به روز و ساعت به ساعت تبلور شعر رضوی بیشتر می‌شود و در اصل نیز باید اینگونه باشیم زیرا ما در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) زندگی کرده‌ایم و کلام او را آموخته‌ایم و باید این مسئله در دسترس همگان قرار گیرد.
رئیس کانون شاعران آئینی استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اصولاً وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) خود باعث رونق شعر و در نتیجه فرهنگ رضوی در ایران اسلامی است، گفت: آن امام همام خود به شعر نیز اهمیت می‌دادیم چنانچه در تاریخ می‌خوانیم دعبل خزایی را تشویق می‌کرد.
وی اظهار کرد: بحمد الهی امروز مشاهده می‌کنیم که شعر رضوی جهان‌شمول شده است و عاشقان امام رضا(ع) در سراسر نقاط دنیا به ترویج شعر و فرهنگ رضوی می‌پردازند.
اکبرزاده عنوان کرد: این مسئله نیز در داخل ایران گسترش بی‌نظیری یافته است چنانچه امسال مشاهده کردیم همایش ملکوت هشتم در چهار نقطه کشور از جمله شیراز برگزار شد و در طی آن خادمان حرم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در سالروز بزرگداشت احمدبن موسی(ع) در شیراز حضور یافته و به اجرای برنامه پرداختند.

عشق به امام رضا(ع) تبدیل به فرهنگ ایرانیان شده است
رئیس کانون شاعران آئینی استان خراسان رضوی تأکید کرد: تمام این اقدامات، دهه کرامت، ملکوت هشتم و غیره همگی نشان از این دارد که عشق به امام رضا(ع) تبدیل به فرهنگ ایرانیان شده است و خیل عظیمی از ایرانیان با عشق به آن حضرت زندگی می‌کنند.
اکبرزاده همچنین عشق به امام رضا(ع) و وجود فرهنگ رضوی در کشور را موجب ایجاد امنیت در کشور و حفظ وحدت میان مذاهب اسلامی دانست و گفت: در این مسئله هیچ جای بحث و گفت‌وگویی نیست و بحمد الهی عشق به امام رضا(ع) روز به روز رونق بیشتری می‌یابد.

captcha