نقش مهم برنامه‌های تفریحی و اردویی مساجد
کد خبر: 1444754
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
موسوی عنوان کرد:

نقش مهم برنامه‌های تفریحی و اردویی مساجد

گروه جامعه: یک کارشناس حوزه مسجد با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط میان امام جماعت و کودکان و نوجوانان گفت: برای تعمیق ارتباط امام جماعت و کودکان و نوجوانان برگزاری جلسات و حضور در برنامه‌های تفریحی و اردویی مساجد نقش مهمی دارد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدحسن موسوی، کارشناس حوزه مسجد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خصوص شاخص‌های یک امام جماعت طراز و نمونه اظهار کرد: امام جماعت نمونه توانایی ارتباط با اقشار مختلف جامعه را دارد و از همین طریق همه اقشار جامعه با تفکرات مختلف فرهنگی ـ اجتماعی را به سمت مساجد جذب می‌کند.
وی به اهمیت فعالیت امام جماعت در کارکردهای دیگر مساجد اشاره و تأکید کرد: امام جماعت نمونه تنها منحصر به حضور برای اقامه نماز نیست بلکه در فعالیت‌های مختلف فرهنگی اجتماعی مساجد هم حضور فعالی دارد.
این کارشناس حوزه مساجد به نقش امام جماعت در جذب کودکان و نوجوانان نیز اشاره و تصریح کرد: برقراری ارتباط میان امام جماعت و کودکان و نوجوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و منجر به برقراری ارتباط میان کودکان و نوجوانان از سنین پایین با روحانیت می‌شود.
حجت‌الاسلام موسوی برگزاری جلساتی با کودکان و نوجوانان را در ایجاد ارتباط میان امام جماعت و آنها مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: برای تعمیق ارتباط امام جماعت و کودکان و نوجوانان برگزاری جلسات و حضور در برنامه‌های تفریحی و اردویی مساجد نقش مهمی دارد.
وی با بیان اینکه خط‌ دهی به شورای فرهنگی مساجد بر عهده امام جماعت است گفت: خط ‌دهی اصلی به شورای فرهنگی مساجد برای تأثیرگذاری بیشتر، بر عهده امام جماعت قرار دارد و تعامل مناسب میان شورای فرهنگی و امام جماعت موجب برگزاری موفق‌تر برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در مساجد می‌شود.
این کارشناس حوزه مسجد به نقش خادم مسجد در جذب مردم نیز اشاره و اذعان کرد: خادم مسجد با همتی که در زمینه نظافت مسجد به کار می‌بندد نقش مهمی را در جذب مردم بر عهده دارد.

captcha