دهه کرامت فرصت مناسبی برای آشنایی جوانان با بصیرت ولایی است
کد خبر: 1444498
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خمین:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای آشنایی جوانان با بصیرت ولایی است

گروه اجتماعی: دهه کرامت فرصت خوبی است برای اینکه نوجوانان و جوانان هرچه بیشتر با بصیرت ولایی آشنا شوند؛ لذا آشنایی نسل جوان با ائمه اطهار(ع) سد محکمی در برابر هجوم فرهنگی دشمنان می‌شود.

مهدی حیدری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خمین در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: ولایت‌پذری و اطاعت از امامت مهم‌ترین ویژگی زندگی حضرت معصومه(س) است که برنامه‌های این دهه باید بر مبنای این خصوصیت برگزار شوند.

وی افزود: آشنایی نسل جوان با ائمه اطهار(ع) سد محکمی است در برابر هجوم فرهنگی دشمنان و سبب مصونیت جامعه در برابر جنگ نرم می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: دهه کرامت فرصت خوبی است برای اینکه نوجوانان و جوانان هرچه بیشتر با بصیرت ولایی آشنا شوند.

آشنایی با اندیشه‌های ائمه اطهار(ع) با ترویج فرهنگ کتابخوانی

حیدری با اشاره به اینکه کتاب یکی از ابزارهای در دسترس برای کسب اطلاعات است، ادامه داد: با ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان می‌توان آنها را با زندگی و اندیشه‌های ائمه(ع) و بزرگان دین آشنا ساخت.

وی افزود: وچود با برک بارگاه مقدس امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران دارای برکات بسیاری است که باید آنها را شناخت و در جامعه گسترش داد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی خمین به‌عنوان یک نهاد فرهنگی در تمامی مناسبت‌ها برنامه دارد، یادآور شد: برگزاری جلسه نقد کتاب زن در تاریخ اندیشه اسلامی، نمایشگاه کتاب با موضوع امام رضا(ع) و دهه کرامت، برگزاری جلسه قصه‌گویی برای کودکان، ایستگاه نقاشی، نمایشگاه کتاب کودک و جلسه گروه‌های مطالعاتی با محوریت دهه کرامت را از برنامه‌های کتابخانه‌ها در این دهه بیان کرد.

captcha