استفاده صحیح از نعمت‌ها راهی برای شکرگزاری از خداوند است
کد خبر: 1438936
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

استفاده صحیح از نعمت‌ها راهی برای شکرگزاری از خداوند است

گروه اجتماعی: مدرس حوزه امام خمینی(ره) ماکو گفت: استفاده صحیح از نعمت‌های الهی راهی برای شکر نعمت‌هایی است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده است.

حجت الاسلام  مهدی چراغی، مدرس حوزه امام خمینی(ره) ماکو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی، در رابطه با شکرگزاری از نعمت‌های الهی، اظهار کرد: بهترین راه شکرگزاری از نعمت‌های خداوند این است که هر چیزی را در سر جا و به وقت خود استفاده کنیم و در استفاده از چیزی از افراط و تفریط پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: فردی که بدن سالم و ذهنی قوی دارد باید از آن برای کمک به خلق خدا و به‌صورت مثبت استفاده کند که در این صورت شکرگزاری سلامتی بدن خود را از خداوند متعال کرده است.

این مدرس حوزه با اشاره به اینکه دو نوع نعمت وجود دارد، گفت: یکی از این نعمت‌ها، نعمت‌هایی هستند که در سعادت و زندگی انسان‌ها مؤثر هستند که این نعمت‌ها نعمت‌های ویژه هستند که با شرط شکر از خداوند این نعمت‌ها ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر شکرگزاری از نعمت‌های الهی را به جای نیاوریم  دیگر فزونی نعمتی در نعمت‌های موجود دیده نمی‌شود که از جمله آنان می‌توان به روزی‌های معنوی اشاره کرد.

حجت الاسلام چراغی گفت: زمانی که سخن از روزی به میان می‌آید روزی‌های مادی بیشتر مد نظر افراد قرار می‌گیرد در حالی که روزی‌های معنوی بسیار مهم‌تر هستند که شامل تفکرات آدمی نیز می‌شود که مهم‌ترین این تفکرات فکر نکردن به گناه است زیرا فکر نکردن به گناه باعث می‌شود روزی افراد افزایش پیدا کند.

مدرس حوزه امام خمینی(ره) ماکو با بیان اینکه در مقابل شکر نعمت، کفران نعمت قرار دارد، گفت: کفران نعمت که در مقابل شکر نعمت قرار دارد این است که از نعمت‌هایی که از خداوند عطا کرده است که اگر در زمان خود و به شکل صحیح استفاده نکنیم و در هر جهتی که مایل بودیم و به آن علاقه داشتیم آنان را به کار گیریم  نوعی کفران نعمت کرده‌ایم.

captcha