عفت زن مایه احترام به شخصیت او است
کد خبر: 1429226
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
نصرصادقی:

عفت زن مایه احترام به شخصیت او است

گروه اجتماعی: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به اینکه حجاب و عفاف فقط مختص بانوان نیست، بلکه مردان نیز باید به این ارزش دینی آراسته شوند، گفت: عفت زن مایه احترام به شخصیت او است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(یکنا) از کردستان، سهیلا نصرصادقی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان امروز، 22 تیرماه، در کارگاه آموزشی «سبک زندگی اسلامی» با محوریت حجاب و عفاف در سالن دولت استانداری کردستان در سنندج، گفت: عفت زن، مایه احترام به شخصیت او است.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف فقط مختص بانوان نیست، بلکه مردان نیز باید به این ارزش دینی آراسته شوند، افزود: زنان باید با هویت انسانی خودشان در اجتماع و عرصه‌های مختلف ورود پیدا کنند.

نصرصادقی عنوان کرد: حجاب برای زنان به معنی منزوی کردن و در محدودیت قرار دادن آنها نیست، بلکه زمینه را برای حضور مؤثر در اجتماع فراهم می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بیان کرد: زن رکن اساسی تعلیم و تربیت در خانواده است که اگر آراسته به ارزش‌های دینی و اخلاقی شود فرزندان صالحی را به بار می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه زن جلوه‌ای از کمال و محبت است، اظهار کرد: زن رکن اساسی تعلیم و تربیت در خانواده است که اگر آراسته به ارزش‌های دینی و اخلاقی شود، فرزندان صالحی را به بار می‌آورد.

نصرصادقی با بیان اینکه برای حفظ کیان خانواده لازم است که بانوان حجاب خود را در مجامع عمومی رعایت کنند، گفت:‌ رعایت حجاب و عفاف، هم برای پدران و هم مادران امری ضروری است. اگر فرزندان در خانواده درست تربیت شوند در نتیجه جامعه سالم و با امنیتی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ‌سازی درباره مقوله حجاب و عفاف، بیان کرد: باید بر روی هویت، نگرش‌های اعتقادی و درونی کردن ارزش‌های دینی ببیشتر از این کار شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در مقابل هجمه‌های دشمنان سنگر محکمی داشته باشیم، باید مقوله حجاب و عفاف را در جامعه بیشتر ترویج دهیم.

وی یادآور شد: نسل جوان ما، امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز دارد که با ارزش‌ها و آئین‌های اسلامی آشنا شود و آن‌ها را در درون خود نهادینه کند.

captcha