مهم‌ترین فایده غیبت امام زمان(ع) رسیدن مردم به استقلال فکری است
کد خبر: 1414525
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب:

مهم‌ترین فایده غیبت امام زمان(ع) رسیدن مردم به استقلال فکری است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان گناباد با عنوان اینکه یکی از مهم‌ترین فایده‌های غیبت امام زمان(ع) رسیدن مردم به رشد و استقلال فکری و اجتماعی است، افزود: اگر جامعه انسانی همواره تکیه به رهبر معصوم داشته باشد، مستقل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‎الاسلام حسن صادقی‎نسب، امام جمعه شهرستان گناباد روز گذشته، 16 خرداد در خطبه اول نماز جمعه گناباد گفت: دشمنان اسلام جنگ نرم و گسترده‌ای را علیه اسلام و ارزش‌های دینی شروع کرده‌اند که مهم‌ترین بخش این جنگ ایجاد شبهه در باورهای دینی و اعتقادی از جمله اعتقاد به وجود حضرت مهدی موعود(عج) است.

حجت‎الاسلام صادقی‎نسب با اشاره به شبهه مطروحه درخصوص اینکه فلسفه اصلی وجود امام هدایت و راهنمایی مردم است اما وجود امام غایب بی‌فایده است، تأکید کرد: این شبهه‌افکن‌ها باید بدانند که پیامبر اعظم(ص) 1400 سال قبل پاسخ آن‌ها را داده‌اند، در بحارالانوار جلد 52 صفحه 93 آمده که حضرت محمد(ص) فرمودند: «سوگند به آن خدایی که مرا به نبوت مبعوث کرد، مردم از نور ولایت امام زمان بهره می‌برند مانند بهره‌مند شدن مردم از نور خورشید، گرچه پشت پرده ابر باشد».

وی با عنوان اینکه یکی از مهم‌ترین فایده‌های غیبت امام زمان(ع) رسیدن مردم به رشد و استقلال فکری و اجتماعی است، افزود: همانطور که اگر همواره کارهای یک کودک را پدر و مادرش انجام دهند این کودک نه قدردان نعمت‌ها است و نه مستقل می‌شود، جامعه انسانی نیز اگر همواره تکیه به رهبر معصوم داشته باشد، مستقل نمی‌شود.

وی در ادامه با یادآوری ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: جوانان بر طبق فرمایش حضرت امیر(ع) که فرمودند: «جوانیتان را قبل از فرا‌رسیدن پیری غنیمت بشمارید»، باید از این موقعیت سنی برای درس خواندن، خودسازی، کارکردن، خدمت به اسلام و کشور و خدمت به تشیع استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان گناباد تأکید کرد: جوانان باید بدانند که آینده اسلام و کشور در گرو عملکرد آن‌هاست لذا اگر با ایمان، دانشمند، مخترع و پرکار و خدمتگزار باشند اسلام، تشیع و ایران نیز سربلند می‌شود.

حجت‎الاسلام صادقی‎نسب در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات در سوریه گفت: در هفته گذشته انتخابات سوریه با حضور گسترده مردم آن کشور و منصوب شدن بشار اسد با رأی بالا برگزار شد که  این انتخابات دارای دستاوردهای زیادی بود زیرا برخلاف تبلیغات غربی‎ها که ادعا می‌کردند بشار اسد پایگاه مردمی ندارد، مردم این کشور ثابت کردند او بین مردم سوریه مقبولیت دارد.

امام جمعه گناباد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ایام چراغ برات و زیارت اهل قبور گفت: یکی از سنت‌های حسنه زیارت قبور و خیرات برای اموات است که متأسفانه با برخی تشریفات این مراسم آلوده به اسراف شده است.

وی با عنوان اینکه این ایام باید زمانی برای تذکر، توبه، انابه و بازگشت به خود باشد، افزود: در این راستا همه باید تلاش کنند تا از بروز منکر در این مراسم، از قبیل اسراف و ریخت و پاش‌های بی‌مورد، بی‌عفتی، بدحجابی و ایجاد بدعت جلوگیری شود.

captcha