اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای انجام کار فرهنگی است
کد خبر: 1403508
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای انجام کار فرهنگی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در کردستان، اعتکاف را فرصتی برای خودسازی عنوان کرد و این مراسم معنوی را فرصت ارزنده‌ای برای انجام کار فرهنگی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد حسنه اعتکاف و در دیدار با اعضای این ستاد در سنندج گفت: اعتکاف انقطاع از غیرخدا و توجه محض به سوی اوست و ارتباط ویژه با خدا، عید اولیا خدا بوده و هست و فرصت مناسبی برای خودسازی است و وظیفه همه ما این است که زمینه شرکت گسترده مردم را در این سنت حسنه فراهم کنیم.
وی با اشاره به نامگذاری سال و فرهنگی بودن استان کردستان افزود: ما در انجام کار فرهنگی باید کارهای اساسی انجام دهیم و نیکی‌ها و حسنات را بیان کنیم و از افراط و تفریط بشدت بپرهیزیم و سه روز اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای انجام کار فرهنگی است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به فضلیت علم و دانش اعلام کرد: از نظر شرعی اشکالی ندارد که دانشجویان و طلاب در عین اعتکاف به مرور درس‌های خود بپردازند، چرا که علم آموزی نیز عبادت بلکه برترین عبادت‌هاست.
وی از کارکنان دولت نیز خواست در این سنت حسنه شرکت کنند و عنوان کرد: هر کسی در این مراسم معنوی شرکت کند قطعا در کار آتی آنان مؤثر خواهد بود و فضلیت کسب شده در کارایی این افراد مثمر ثمر است.
حجت‌الاسلام شاهرودی ادامه داد: شرکت دو الی سه هزار نفر در مراسم اعتکاف در این استان سهم ناچیزی است و ضرورت دارد مسئولان سازوکار بهتر و بیشتری برای حضور پرشور جوانان فراهم کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان اعلام کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به معنویت نیاز داریم و انجام این مهم نورانیت خاصی دارد و به جوانان ما انرژی و حرارت می بخشد و انها را در مقابل تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند.
حجت‌الاسلام شاهرودی در پایان با ابراز نارضایتی از فراهم نبودن مسجد جامع سنندج برای مراسم اعتکاف خواستار تشکیل جلسه‌ای برای رفع مشکلات آن با حضور هیأت امنا مسجد شد.

captcha