افزایش اعتماد مردم به وقف از ثمرات انقلاب اسلامی است
کد خبر: 1392759
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

افزایش اعتماد مردم به وقف از ثمرات انقلاب اسلامی است

گروه اجتماعی: معاون بهره‌روی اقتصادی موقوفات خراسان جنوبی افزایش اعتماد مردم به وقف را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و گفت: این اعتماد در سال‌های اخیر رو به رشد بوده که گواه آن نیز افزایش وقف‌های جدید است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین پرویز بخشی‌پور، معاون بهره‌روی اقتصادی موقوفات خراسان جنوبی امروز، 21 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وقف در خراسان جنوبی از گذشته تاکنون جایگاه عظیمی داشته است، گفت: رغبت مردم به وقف کردن و اعتماد به مجموعه اوقاف بزرگترین سرمایه محسوب می‌شود.



وی با بیان اینکه سیاست‌های اخیر اوقاف موجب شده که اجرای نیات واقفان با نظارت بیشتر انجام شود، اظهار کرد: به‌روز رسانی اجارات، ثبت تمامی وقف‌ها در سامانه جامع اوقاف و شفاف‌سازی از اقدامات انجام گرفته در راستای احیای موقوفات موجب جلب اعتماد مردم تاکنون شده است.

معاون بهره‌روی اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه خراسان جنوبی با بیان اینکه سیستم مدیریت اوقاف به هیچ عنوان تعارف‌بردار نیست، عنوان کرد: در امر احقاق حقوق موقوفات و واقفان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.



بخشی‌پور افزایش اعتماد مردم به وقف را از ثمرات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: این اعتماد در سال‌های اخیر رو به رشد بوده که گواه آن نیز افزایش وقف‌های جدید است.



وی با اشاره به وجود موقوفات زیاد در استان اظهار کرد: در راستای بهره‌وری بهینه از این موقوفات تاکنون اقدامات گسترده‌ای در زمینه‌های کشاورزی و عمرانی  انجام گرفته که مستندات آن نیز موجود می‌باشد.



معاون بهره‌روی اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه خراسان جنوبی نگاه شارع به وقف را تقسیم عادلانه ثروت عنوان کرد و افزود: عزم مسئولان اوقاف در شفاف‌سازی مسائل وقفی برای مردم راسخ است.



بخشی‌پور تأکید کرد: باید دید و اندیشه مردم را به نحوی هدایت کرد که همگان بدانند می‌توانند حتی اختراعات یا سرمایه‌های معنوی خود چون کتاب و علم را نیز وقف کنند.

captcha