مأنوس شدن زندانیان با قرآن از مؤثرترین راهکارهای اصلاح و تربیت است
کد خبر: 1384688
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶

مأنوس شدن زندانیان با قرآن از مؤثرترین راهکارهای اصلاح و تربیت است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل زندان‌های کردستان مأنوس شدن زندانیان با قرآن مجید را از مؤثرترین راهکارهای اصلاح و تربیت عنوان کرد.

اسدالله گرجی‌زاده، مدیرکل زندان‌های کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مأنوس شدن زندانیان با قرآن مجید را از مؤثرترین راهکارهای اصلاح و تربیت عنوان کرد و گفت: مسئولان فرهنگی بانیان اجرای برنامه‌‌های اصلاحی و تربیتی در زندان هستند.
وی اظهار کرد: بار سنگین و مهم اصلاح و تربیت بر‌عهده مسئولان فرهنگی زندان است که باید با تلاش، جدیت و خلاقیت زمینه تأثیر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را فراهم کنند.
گرجی‌زاده ارتقاء سطح کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها را یک ضرورت دانست و افزود: مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه را باید از طریق آموزش، اطلاع‌رسانی و برنامه فرهنگی حل کرد.
مدیرکل زندان‌های کردستان عنوان کرد: مددجویان را باید با استفاده از راهکارهای مختلف و ایجاد و انگیزه در کلاس‌های آموزشی شرکت داد.
وی اعلام کرد: ترویج و اشاعه فرهنگی دینی و مأنوس شدن زندانیان با کلام الله مجید از مؤثرترین راهکارهای اصلاح و تربیت است که می‌تواند بازگشت سعادتمندانه مددجویان را به همراه داشته باشد.
گرجی‌زاده یادآور شد: آمار نشان داده است زندانیان که با آموزه‌های دینی و قرآن مأنوس می‌‌شوند بازگشت مجدد آنان به حداقل می‌رسد که این مسئله نشان از تأثیر برنامه‌‌های قرآنی دارد.

captcha