اهمیت بالای محتوای ارزشمند در فضای مجا‌زی
کد خبر: 1380690
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
رئیس مرکز ملی فضای مجازی اظهار کرد:

اهمیت بالای محتوای ارزشمند در فضای مجا‌زی

گروه فضای مجازی: محمدحسن انتظاری گفت: فرهنگ به عنوان زیربنایی ترین حوزه و عرصه در فضای دیجیتال از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ فضای مجازی، پایداری و آینده کشور را رقم می‌زند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدحسن انتظاری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، با اشاره به شعار نمایشگاه «فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال» مبنی بر «تولید محتوای دیجیتال؛ تعالی فناوری اطلاعات»، اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته به زیرساخت اهمیت دادیم و اگر به محتوا هم به همان میزان توجه می‌کردیم، قطعاً بسیاری از مشکلات حل می‌شد. حرکتی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است در راستای ایجاد هویت ملی در فضای مجازی ارزیابی خواهیم کرد.
وی افزود: فرهنگ به عنوان زیربنایی ترین حوزه و عرصه در فضای دیجیتال و فضای مجا‌زی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. ما در شورای عالی فضای مجازی در حال طراحی در سه حوزه زیرساخت، محتوا و مقررات هستیم. مهم‌ترین بخش، فرهنگ است و برگزاری نمایشگاه، نمادی از این فرهنگ در شورای عالی فضای مجازی است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: ما در طول زمان پس از انقلاب و به ویژه اخیراً در فضای تحریم قرار داریم و مقام معظم رهبری بارها بر حوزه اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند و در حوزه فضای مجازی، حضور جوانان برجسته و نخبه از امتیازات موجود کشور است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.
وی بیان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی، کل فعالیت‌های کشور متکی بر توانمندی ملی و داخلی به ویژه جوانان است که امیدواریم به فعالیت‌ها، کسب و کار منجر شود و این وظیفه را داریم که تسهیلات لازم را برای این حرکت مهیا کنیم که همه تبدیل به نیروی کار، اقتصاد و فعالیت شود.
انتظاری اظهار کرد: فعالیت‌های متعددی در عرصه نمایشگاهی محقق می‌شود، بنابر این بیاییم دست به دست هم دهیم و تبدیل به حرکت گسترده کنیم. هر کشوری به ویژه آلمان یک نمایشگاه گسترده دارد و ماهم باید کمک کنیم تا با کمک فعالان حوزه فضای مجازی بتوانیم صنعت نمایشگاهی در حوزه فضای مجازی را تبدیل به کار گسترده در سطح منطقه و جهانی کنیم.
وی بیان کرد: باید دست به دست هم دهیم و اگر نیازمند تدوین مقررات هستیم آن را تدوین کنیم یا تسهیلاتی نیاز باشد، آن را فراهم کنیم. هماهنگی و همفکری خوبی در شورای عالی فضای مجازی وجود دارد. باید با همدلی و هماهنگی از این فرصت بهره‌مند شویم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: با ایجاد شورای عالی فضای مجازی، فرصت مناسبی ایجاد شده است. جای شورای عالی فضای مجازی در این مسیر خالی بود که خوشبختانه با تدبیر به موقع مقام معظم رهبری این امر محقق شد.
وی بیان کرد: در 30 سال گذشته شاهد تحولات مختلفی بودیم که می‌توان به حوزه دیجیتال، سیستم‌های موبایل اشاره کرد که البته بخشی از آن تا حدودی به توانمندی‌های داخلی متکی بود اما به هرحال در این میان فرصت‌های خوبی را از دست دادیم. درواقع فضای مجازی، پایداری و آینده کشور را رقم می‌زند.
انتظاری اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت‌های فضای مجازی کشور پس از دو سال تأخیر به تصویب رسید. برنامه اجرایی آن از وزارت ارتباطات به ما ارائه شد و امیدواریم از سال آینده شاهد زیرساخت باشیم و با سرعت بالا، امن و پایدار ارائه شود. توسعه کشور در گرو بخش خصوصی در فضای مجازی است.

یادآوری می شود، مراسم افتتاحیه نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در سالن همایش نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه تا یکشنبه، یازدهم اسفندماه ادامه دارد.

captcha