قابلیت عرضه قرآن ویژه نابینایان در کشورهای دیگر
کد خبر: 1376799
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
بابایی خبر داد:

قابلیت عرضه قرآن ویژه نابینایان در کشورهای دیگر

گروه ادب: مدیر ارتباطات مرکز طبع‌ و نشر قرآن کریم از تهیه قرآن ویژه نابینایان به شیوه اعراب‌گذاری مرکز طبع و نشر قرآن کریم خبر داد و گفت: با ورود ماشین‌آلات جدید، این مصحف قابلیت عرضه در کشورهای دیگر را دارد.

محمد بابایی، مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از عرضه قرآن کریم ویژه نابینایان به همت مؤسسه‌ای در اصفهان خبر داد و اظهار کرد: این مصحف شریف با خط بریل و به شیوه اعراب‌گزاری مرکز طبع و نشر قرآن کریم تهیه و آماده شده است.
وی با اشاره به همایش‌ بین‌المللی که توسط این مرکز در سال گذشته برگزار شده بود، گفت: در آن همایش 3 محور اصلی مطرح شد که یکی از آنها بررسی این موضوع بود که آیا برای قرآن نابینایان نیز باید از اصول رسم‌المصحف تبعیت کرد.
بابایی با بیان اینکه آماده‌سازی این مصحف برای نابینایان از سال 1388 آغاز شده است، افزود: این قرآن کریم با نظارت کارشناسان مرکز آماده شده است و علاقه‌مندان برای تهیه آن باید به مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی «روشن‌دلان اصفهان» مراجعه کنند تا قرآن کریم ویژه نابینایان با ترجمه آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی یا بدون ترجمه در اختیار آنها قرار بگیرد.

مدیر ارتباطات مرکز طبع‌ و نشر قرآن کریم همچنین از انتخاب این قرآن در همایش بین‌المللی ترکیه خبر داد و عنوان کرد: در همایشی که در کشور ترکیه با عنوان «بررسی شیوه‌های کتابت قرآن ویژه نابینایان» برگزار شد، این قرآن به عنوان بهترین قرآن برای نابینایان انتخاب شد. رسم‌المصحف این قرآن بی‌نقص بود و شیوه‌های نگارش آن بر اساس خط بریل مورد توجه بسیار قرار گرفت.

بابایی گفت: با ورود ماشین‌آلات جدید، این مصحف هم‌اکنون قابلیت عرضه در کشورهای دیگر را دارد. این قرآن این ویژگی را دارد تا از سوی سازمان‌های متولی با نام قرآن جمهوری اسلامی میان همه نابینایان جهان توزیع شود.

captcha