بررسی طرح «اینترنت سالم» در کمیسیون فرهنگی شورای عالی فضای مجازی
کد خبر: 1375211
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
انتظاری خبر داد:

بررسی طرح «اینترنت سالم» در کمیسیون فرهنگی شورای عالی فضای مجازی

گروه فضای مجازی: دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: طرح «اینترنت سالم» در راستای هویت اسلامی ـ ملی در کمیسیون فرهنگی– اجتماعی شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی پیش از ظهر امروز، 26 بهمن‌ماه در نشست خبری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به این موضوع مبنی بر اینکه شورا تنها نهاد تصمیم‌گیری در حوزه فضای مجازی است، اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی با حکم مقام معظم رهبری با هدف سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در حوزه فضای مجازی کشور راه‌اندازی شده است.

فضای مجازی امتداد زندگی است

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: فضای مجازی امتداد زندگی ماست و این حوزه با توجه به تحولات بسیار سریع تکنولوژی، نیازمند آماده‌سازی کشور و هماهنگی نهادهای مختلف با یکدیگر است.
وی افزود: از سیاست‌ها و اقدامات شورای عالی فضای مجازی می‌توان به ارائه خدمات، توسعه استفاده از فرصت‌های فضای مجازی و صیانت از اخلاق و فرهنگ کشور اشاره کرد که تک تک این سیاست‌ها و اقدامات نیازمند هویت اسلامی ـ ایرانی در فضای سایبری است. بنابر این حاکمیت، وظیفه خود می‌دید تا وظایف را هم‌راستا کند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی فضای مجازی، حضور پررنگ انواع خدمات در فضای مجازی است. همچنین حتی اگر زیرساخت‌ها را توسعه دهیم، اما آنچه که بسیار ضرورت دارد، توسعه محتوا و خدمات است که این امر بدون حضور پررنگ بخش خصوصی، امکان مدیریت نخواهد داشت.
وی بیان کرد: کشورمان از نیروهای انسانی متخصصی بهره‌مند است و فضای مجازی با حضور این نیروهای ارزشمند باید توسعه یابد.
انتظاری با اشاره به موضوع و اهمیت آیپی‌مدیا در شورای عالی فضای مجازی گفت: این موضوع در جلسات مختلف شورای عالی فضای مجازی بررسی و به تصویب رسید، مجوز آن گرفته شده و در آینده ارائه خواهد شد.

استقبال شورای عالی فضای مجازی از بخش خصوصی

وی افزود: شورای عالی فضای مجازی از حضور بخش خصوصی در توسعه فضای مجازی و توسعه اقتصادی فضای مجازی حمایت می‌کند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: این شورا برای این منظور تشکیل شد که سیاست‌‌ها پایدار باشد و با آمد و رفت مدیران تغییر نکند. به همین دلیل است که دبیرخانه شورا، کمیسیون‌های تخصصی دارد و هر تصمیمات و سیاست‌هایی که در این کمیسیون‌ها به تأیید رسید، تداوم دارد.
وی با اشاره به طرح اینترنت سالم گفت: اینترنت سالم، طرح جامعی در شورای عالی فضای مجازی است که در کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی در حال تدوین و بررسی است. ما در راستای هویت ملی - اسلامی فضای مجازی کار می‌کنیم که یکی از این طرح‌ها همان اینترنت سالم است. این طرح از مجموعه چند نظام تشکیل شده که یکی از نظام‌ها، «نظام جامع پالایش حوزه فضای مجازی» است.

نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از 8 تا 11 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نشست خبری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، پیش از ظهر امروز، 26 بهمن‌ماه با حضور دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، حسن نجفی‌سولاری، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا طلایی، رئیس هیئت مدیره مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران و جمعی از اصحاب رسانه‌ در سالن اجتماعات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید!

captcha