سازماندهی فعالیت‌های قرآنی، برکات آن را بیشتر می‌کند
کد خبر: 1372559
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
امام جمعه زنجان:

سازماندهی فعالیت‌های قرآنی، برکات آن را بیشتر می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: هم‌اکنون پس از گذشت چند سال از تأسیس مؤسسات قرآنی مختلف در کشور، زمینه‌ای ایجاد شده است که فعالیت‎های قرآنی سازماندهی شود تا در خروجی جلسات، آثار و برکات آن بیشتر شده و عمومیت پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر امروز، 19 بهمن در دیدار با مربیان و فعالان مؤسسه جامعة‌القرآن‌الکریم و اهل بیت(ع) استان زنجان، ابراز کرد: خانواده طباطبایی، به عنوان مؤسسان جامعة‌القرآن در کشور، تنها یک نابغه قرآنی همچون محمدحسین طباطبایی را تربیت نکرده‌اند، بلکه نوابغی را تربیت کرده‌اند که اعجاز قرآن را به جهانیان ثابت می‌کنند.
وی اظهار کرد: در استان زنجان نیز به همت مرحوم آیت‌الله موسوی‌زنجانی، امام جمعه اسبق زنجان، فعالیت‌های این‌چنینی قرآن پایه‌ریزی شد و امید است خیر و برکات این صدقه جاریه همان نتیجه‎ای را داشته باشد که خداوند متعال خواستار آن است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: هم‌اکنون پس از گذشت چند سال از تأسیس مؤسسات قرآنی مختلف در کشور، زمینه‌ای ایجاد شده است که فعالیت‎های قرآنی سازماندهی شود تا در خروجی جلسات، آثار و برکات آن بیشتر شده و عمومیت پیدا کند.
حجت‌الاسلام سید‌محمدمهدی طباطبایی، مؤسس جامعه‌القرآن‌الکریم و اهل بیت(ع) در ادامه این دیدار، عنوان کرد: با توجه به آیه 84 سوره مبارکه اسراء که در آن آمده است: «قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلَى شَاکِلَتِهِ فَرَبُّکُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدَى سَبِیلًا: بگو هر کس بر حسب ساختار [روانى و بدنى] خود عمل مى‏کند و پروردگار شما به هر که راه‏یافته‏تر باشد داناتر است» آنچه که در اعمال انسان‎ها مؤثر است، نیت انسان‎ها است و اگر عملی برای رضای خداوند متعال و مخلصانه باشد، رشد پیدا می‌کند و خداوند متعال نیز خود، ناشر این فعالیت‌ها شده و قلب‌ها را به آن جلب می‌کند.
وی در پایان با بیان این‌که کسی که خیری را آموزش دهد، مانند کسی است که به آیات الهی عمل کرده باشد، خاطرنشان کرد: هر انسانی نمی‌تواند مجری احکام الهی بر روی زمین باشد، مگر این‌که خداوند سبحان عنایت خاصی به او داشته باشد همچون افرادی که آموزش قرآن در جامعه را برعهده دارند.

captcha