عزت روزافزون ایران اسلامی مرهون وحدت بین مذاهب است
کد خبر: 1360193
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
مدیر حوزه علمیه الزهراء(س) میاندوآب:

عزت روزافزون ایران اسلامی مرهون وحدت بین مذاهب است

گروه اجتماعی: خوشبختانه در حال حاضر که وحدت و انسجام در ایران اسلامی حاکم است، کشورمان از عزت و اقتدار چندین برابری در سطح دنیا برخوردار است.


زیبا پرهیزکار، مدیر حوزه علمیه الزهراء(س) میاندوآب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، در رابطه با بحث وحدت گفت: زمانی که تفرقه و جنگ در کشور برقرار بود و کرد و ترک و بلوچ و عرب با یکدیگر در جنگ بودند وضعیت بسیار نامناسبی در کشور حاکم بود.



وی تصریح کرد: اما خوشبختانه در حال حاضر که وحدت و انسجام در ایران اسلامی حاکم است، کشورمان از عزت و اقتدار چندین برابری در سطح دنیا برخوردار است، متأسفانه هنوز تفرقه‌ و اختلاف هم‌اکنون در کشورهای عراق، سوریه و مصر وجود دارد و آنان یکدیگر را به کشتن داده و گناه آن را به گردن یکدیگر انداخته و هر دو کسی که کشته و از بین می‌روند مسلمان هستند، پس بهره کشت و کشتار را استکبار جهانی منطقه می‌برد.



مدیر حوزه علمیه الزهراء(س) میاندوآب افزود: ایجاد وحدت در جامعه ضروری است و نخستین ثمره آن این است که توان و نیروی روحی و روانی و مادی و معنوی در جامعه افزایش یافته و در مقابل دشمن و خواسته‌های آن محکم ایستاده و ذلت‌پذیری نکند.



همه، امت یک پیامبر هستیم



پرهیزکار گفت: با وجود اینکه کشورمان از شیعه و سنی تشکیل شده است اما همه امت یک پیامبر هستند و به یگانگی پروردگار اعتقاد دارند پس مسلمانان باید مشترکات بین خود را برجسته کنند و تفاوت‌ها و اختلافات سلیقه را کنار بگذارند تا وحدت در جامعه برقرار باشد.



مدیر حوزه علمیه الزهراء(س) میاندوآب افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و بزرگان دینی هیچ فرقی بین شیعه و سنی نگذاشته‌اند؛ بنابراین مسلمانان باید به ملاک‌ها و اعتقادات مشترک همچون قرآن و پیامبر(ص) چنگ زده و بنده خدا باشند و در این راستا گوش به توطئه‌های دشمن ندهند.



وی ادامه داد: شیعه و سنی باید به یکدیگر کمک کنند تا این بیداری اسلامی که حرکت آن در دنیا آغاز شده و دشمن نیز سعی می‌کند آن را منحرف کند، حفظ و تداوم یابد.



مدیر حوزه علمیه الزهراء(س) میاندوآب تصریح کرد: امید است با وحدت و بیداری اسلامی عصر غیبت حضرت صاحب‌الزمان(عج) را به عصر ظهور مبدل سازیم که نفع آن برای تمامی کسانی است که روحیه استکبارستیزی و سلطه‌جویی دارند.

captcha