مراسم ویژه شب رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 1348763
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
با حضور معاون اول قوه قضائیه؛

مراسم ویژه شب رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مراسم ویژه شب رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه دوشنبه، نهم دی‌ماه، ساعت 19:45 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم ویژه رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه، دوشنبه، نهم دی‌ماه، ساعت 19:45 در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.



براساس این گزارش، ویژه برنامه‌های شب ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع) با ایراد سخنرانی حجج‌الاسلام محمدباقر فرزانه، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و امام جمعه موقت مشهد و سیدابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه به ترتیب با موضوعات اهل بیت(ع) در قرآن از منظر امام رضا(ع) و سبک زندگی در سیره اهل بیت(ع)، ساعات 18:15 و 19:45 در رواق امام خمینی(ره) اجرا خواهد شد.



بنا بر این گزارش، همزمان با شب ارتحال رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، مرثیه‌سرایی ابراهیم قانع، احمد واعظی و سیدمجتبی بنی فاطمه، از مداحان اهل بیت(ع) از ساعت 17:15 الی 21:15  در حرم رضوی درنظر گرفته شده است.



همچنین ویژه برنامه روز ارتحال پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) نیز با قرائت زیارت ائمه بقیع(ع) توسط علی ملائکه و مرثیه‌سرایی رضا قانع، سیدمصطفی حسینی و حمید اکبری روز سه شنبه، 10 دی‌ماه، ساعت 9 الی 14 در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی انجام می‌شود.



سخنرانی آیت‌الله محسن کازرونی، نماینده ولی فقیه در استان البرز با موضوع سیره اخلاقی امام رضا(ع) ساعت 10:30 و حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه علم و صنعت و عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با موضوع انتظارات نبوی و رضوی، ساعت 12:30 از برنامه های در روز 28 صفر به شمار می‌رود.



بنا بر این گزارش، اخلاق در سیره اجتماعی پیامبر(ص) موضوعی است که توسط حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی‌اراکی، استاد حوزه علمیه قم همه روزه در هفته جاری همزمان با دهه آخر صفر، ساعت 5:30 صبح با حضور زائران و مجاوران حریم رضوی مورد بررسی قرار می‌گیرد.



همچنین حجج‌الاسلام محمدحسن بیاتی، محمدحسن خزاعی، از وعاظ و سخنرانان حرم رضوی، محمدرضا صداقت‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و ابراهیم پیشنماز، مدیر حوزه علمیه جعفریه شهرستان بهشهر هر روز در ساعات 16، 10:15، 17:30 و 5:30 در شبستان گرم مسجد گوهرشاد به ترتیب با موضوع سیره و زندگانی پیامبر اکرم(ص)، شرح فرازی از زیارت جامعه کبیره، سبک زندگی اسلامی با محوریت حیاء و راه‌های محبوبیت به خداوند به ایراد سخنرانی می‌پردازند.



موضوع بیان سیره و حدیث از ائمه معصومین(ع) نیز توسط حجت‌الاسلام حسین گرایلی، واعظ و سخنران حرم رضوی از شنبه تا جمعه هفته جاری، ساعت 17:30 در شبستان نهاوندی مسجد گوهرشاد بررسی می‌شود.

captcha