توسعه مکتب اهل بیت(ع) فلسفه شکل گیری هیئات مذهبی است
کد خبر: 1347927
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

توسعه مکتب اهل بیت(ع) فلسفه شکل گیری هیئات مذهبی است

گروه اندیشه: مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان حضور مردم به منظور توسعه و ترویج فرهنگ غنی اسلام را امری ضروری خواند و از توسعه و ترویج مکتب عاشورا و اهل بیت(ع) به عنوان فلسفه شکل گیری هیئات مذهبی یاد کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام سیدشکرالله زندوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز شنبه،7دی در نشست انتخاب هیات رییسه چهارمین دوره شورای هیئات مذهبی اظهار کرد: فرهنگ ناب اسلامی مستلزم توسعه و ترویج در همه ابعاد و زمینه ها است.



وی در ادامه از فرهنگ به عنوان اساس توسعه و گسترش و تمدن یک کشور نام برد و بیان کرد: از آنجایی که اساس امور در همه مسائل مختلف یک جامعه فرهنگ آن جامعه بوده لذا توسعه و پیشرفت آن نیز در گرو ترویج فرهنگ آن جامعه است.



مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: فرهنگ به عنوان عامل سربلندی و موفقیت و یا برعکس سبب خواری ملتها محسوب می شود چرا که فرهنگ است که ملت ها را می سازد و به مرتبه عالی می رساند و یا زمین می زند.



زندوی افزود: هر کشور ی که به لحاظ فرهنگی غنی و قوی تر باشد در دنیا حرفی برای گفتن دارد و راهی برای بهتر زیستن را می یابد به شرطی که بر اساس فرهنگ خودش عمل کند.



مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان فرهنگی اسلام را فرهنگی متعالی خواند و تصریح کرد: هیچ فرهنگی به پیشرفتگی فرهنگ ناب اسلام نیست. چون دین اسلام دین کاملی است و به همه ابعاد زندگی بشر توجه داشته و تمام خوبیها در این دین به طور جامع و کامل یافت می شود.



به گفته وی، فرهنگ ناب اسلامی مستلزم توسعه و ترویج در همه ابعاد و زمینه ها است و دستگاه های فرهنگی نیزبه تنهایی نمی توانند این فرهنگ غنی را توسعه بخشند، اینجاست که نیازمند حضور جدی مردم در عرصه فرهنگ است.



حجت الاسلام زندوی، ملت ها را حافظ دین اسلام و مکتب امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: آنچه تاکنون توانسته دین اسلام حفظ و مکتب امام حسین(ع) را تقویت کند ملتها بوده اند نه دولتها؛ زیرا این مردم هستند که توانسته اند در همه ابعاد، فرهنگ را تقویت کنند.



مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان حضور مردم به منظور توسعه و ترویج فرهنگ غنی اسلام را امری ضروری خواند و از توسعه و ترویج مکتب عاشورا و اهل بیت(ع) به عنوان فلسفه شکل گیری هیئات مذهبی یاد کرد.



وی در پایان از هیئات مذهبی به عنوان یک نعمت بزرگ برای کشور ایران یاد و تخاطرنشان کرد: به رغم  هجمه روزافزون دشمن و تبلیغات سوء آنان برعلیه ایران اسلامی، هنوز رویکرد مردم نسبت به دین مبین اسلام تغییر نکرده و این نشان دهنده پیوند اعتقادی مردم با دین است.

captcha