حوزه‌های علمیه نقش اساسی در تحکیم و تعمیق مبانی اعتقادی جامعه دارند
کد خبر: 1343743
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴

حوزه‌های علمیه نقش اساسی در تحکیم و تعمیق مبانی اعتقادی جامعه دارند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: تهاجم فرهنگی دشمن ایمان جوانان ما را نشانه رفته و در این زمان حوزه‌های علمیه نقش اساسی را در تحکیم و تعمیق مبانی اعتقادی مردم بر دوش دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان سه‌شنبه، 26 آذر در دیدار با معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان کردستان از اعلام آمادگی این اداره‌کل برای تعامل فراگیر با حوزه‌های علمیه استان خبر داد و اظهار کرد: امروزهمه مردم به‌ویژه جوانان تشنه فراگیری آموزه‌های دینی و اخلاقی هستند و حوزه‌های علمیه باید برای پاسخگویی به این نیاز فراگیر آماده باشند.

وی افزود: تهاجم فرهنگی دشمن ایمان جوانان ما را نشانه رفته و در این زمان ‌حوزه‌های علمیه نقش اساسی و کلیدی را در تحکیم و تعمیق مبانی اعتقادی مردم بر دوش دارند.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری تعامل گسترده اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با حوزه‌های علمیه، مدیریت نخبگان در طول سال، استقرار دراز مدت روحانیان در مناطق محروم، برگزاری دوره‌های آموزش‌های کاربردی ویژه طلاب، برگزاری گفتمان‌های حوزوی، استفاده ازاساتید و طلاب حوزه‌های علمیه، عملیاتی ساختن برنامه‌های حوزه دین و ساماندهی مبلغان و مبلغات را از جمله زمینه‌های مشترک و تعاملی فی مابین اداره‌کل تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه برشمرد.

وی اعلام کرد: با توجه به سنخیت و همگرایی مشترکی که در اهداف و آرمان‌ها و رویکردهای دو دستگاه وجود دارد تعامل این دو دستگاه می‌تواند تحولات فرهنگی، علمی و اخلاقی مناسبی را در سطح جامعه ایجاد کند.

یادآور می‌شود، در این نشست حجت‌الاسلام محمدی و امجدی، معاونان تبلیغ و فرهنگی حوزه علمیه کردستان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در‌خصوص فعالیت‌های مشترک اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان و حوزه علمیه پرداختند.

captcha