مسابقات قرآن نشانه اهمیت قرآن در نظام حاکم بر ایران است
کد خبر: 1325371
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳

مسابقات قرآن نشانه اهمیت قرآن در نظام حاکم بر ایران است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه مایه افتخار است که در مملکتی زندگی می‌کنیم زیر سایه قرآن و معصومان(ع) است، گفت: برگزاری مسابقات قرآن نشانه اهمیت قرآن در نظام حاکم بر ایران است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سلمان روحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 9 آذر در مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با اشاره به اینکه مایه افتخار است که در مملکتی زیر سایه قرآن و معصومان(ع) زندگی می کنیم، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن نشانه اهمیت قرآن در نظام حاکم بر ایران است.



وی دلیل انتخاب روستای نگل را برای برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن را تمرکززدایی، معرفی و شناساندن هرچه بیشتر قرآن نگل در استان و کشور، برگزاری برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه در سرتا سر استان و توجه ویژه به استعدادها و علاقه‌مندان به مسائل قرآنی در این منطقه دانست .



روحی با اشاره به اینکه با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر اجرای برنامه‌های قرآنی، اعلام کرد: با برگزاری برنامه های قرآنی اوقاف و امور خیریه در سطح استان مردم از این نکته آگاه می‌شوند که یکی از کارهای اوقاف رسیدگی به مسائل و برنامه‌های قرآنی است.



وی با اعلام اینکه برگزاری مسابقات قرآن یکی از راه‌های ترویج فرهنگ وقف است، بیان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، محافل جزء‌خوانی، مسابقات قرآن همواره در راستای فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه بوده است و تلاش بیشتر در این زمینه ها نیازمند وجود موقوفات قرآنی است.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان با اشاره به نیاز استان به موقوفات با نیات قرآنی از متسابقان، داوران و مردم روستای نگل درخواست کرد در زمینه ترویج و تبلیغ وقف برای مسائل قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه را همیاری کنید.

captcha