پرداخت زکات در ردیف ایمان به خدا قرار دارد
کد خبر: 1323941
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
آیت‌الله نعیم‌آبادی:

پرداخت زکات در ردیف ایمان به خدا قرار دارد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه جامعه بدون زکات به فلاح و رستگاری نمی‌رسد، گفت: پرداخت زکات و اقامه نماز در ردیف ایمان به خدا قرار دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس و رئیس ستاد زکات استان هرمزگان روز گذشته، چهارم آذر در نشست شورای زکات این استان، زکات را به معنی تزکیه و پاک کردن مال معرفی کرد و گفت: پرداخت‌کننده زکات تمایلات دنیوی را در خود کمرنگ می‌کند تا به تزکیه باطن دست یابد.



وی با بیان اینکه متأسفانه از جایگاه واقعی زکات غفلت کرده‌ایم، تصریح کرد: زکات صدقه جاریه نیست بلکه مالیات اسلامی است که افراد باید آن را پرداخت کنند.



آیت‌الله نعیم‌آبادی گفت: خداوند در اموال ثروتمندان سهمی را برای فقرا قرار داده است که اگر اجرایی شود دیگر شاهد بسیاری از مشکلات و مصیبت‌ها نیستیم.



امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه خمس و زکات مالیات حکومت اسلامی است، اظهار کرد: جامعه آرمانی بدون پرداخت زکات تحقق نخواهد یافت و به صلاح و رستگاری نمی‌رسد. اگر بخش اندکی از اعتباراتی که به ورزش اختصاص می‌یابد برای ترویج فرهنگ نماز در نظر گرفته شود این فریضه الهی در جامعه احیا می‌شود.

captcha