راه‌اندازی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت در آذربایجان غربی
کد خبر: 1322211
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

راه‌اندازی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: معاون واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: امسال سه حوزه علمیه سفیران هدایت در شهرستان‌های شوط، چایپاره و خوی راه‌اندازی می‌شود.


حجت‌الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: در راستای توسعه حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی و تربیت طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه سفیران هدایت راه‌اندازی می‌شود.



وی نیاز استان به مبلغان و طلاب در مناطق مختلف استان از جمله مراکز فرهنگی دینی شهرها، روستاها، مساجد را از دلایل تأسیس حوزه‌های علمیه سفیران هدایت عنوان کرد و افزود: در این راستا سه حوزه علمیه سفیران هدایت در سال 94-93 در شهرستان‌های شوط، چایپاره و خوی راه‌اندازی می‌شود.



حجت‌الاسلام حبیب مقدم خاطرنشان کرد: جوانان علاقه‌مند به تحصیل علوم حوزوی در این مراکز آموزشی تربیتی به ادامه تحصیل خواهند پرداخت تا در آینده به تبلیغ دین مبین اسلام در سطح استان و مناطق مختلف بپردازند.



معاون واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: به‌منظور هماهنگی در خصوص راه‌اندازی این حوزه‌های علمیه با مسئولان حوزه و ائمه جمعه این شهرستان‌ها جلساتی برگزار شده است.



وی افزود: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و امکانات اولیه از قبیل ساختمان آموزشی و خوابگاهی، این سه مدرسه علمیه در سال تحصیلی آینده راه‌اندازی می‌شود.



حجت‌الاسلام مقدم با اشاره به تحصیل بیش از هزار طلبه در پایه‌های شش‌گانه در مدارس علمیه آذربایجان غربی گفت: از این مجموع 200 طلبه امسال به تعداد طلاب استان اضافه شده است.



معاون واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 8 حوزه علمیه در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، شاهین‌دژ، تکاب و سلماس، اظهار کرد: طلاب در این مدارس زیر نظر صد استاد مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

captcha