مرحله استانی مسابقات قرآنی «تسنیم» در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 1318567
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴

مرحله استانی مسابقات قرآنی «تسنیم» در سنندج برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دارالقرآن ‌استان کردستان از برگزاری مرحله استانی دومین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» ویژه کارکنان، مدیران و همسران دستگاه‌های فرهنگی استان در هفتم آذر در سنندج خبر داد.


ناصر علی‌پور، رئیس دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه کردستان، گفت: مرحله استانی دومین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» هفتم آذر‌ در سنندج برگزار می‌شود.



وی با اشاره به اینکه این مسابقه ویژه کارکنان، مدیران و همسران دستگاه‌های فرهنگی استان است، افزود: 50 نفر از کارکنان دستگاه‌های فرهنگی کردستان برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند.



علی‌پور با بیان اینکه این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار می‌شود، عنوان کرد: زمان ثبت نام از پنجم مرداد‌ امسال ‌ شروع شد و تا 15 شهریور ‌ادامه داشت.



وی با اشاره به رشته‌های مرحله استانی این مسابقات، اعلام کرد: برادران و خواهران در رشته حفظ قرآن کریم، در بخش حفظ دو جزء پیوسته که شامل اجزاء(یک و دو) یا (29و30) یا (یک و 30)، حفظ پنج جزء پیوسته و یا حفظ سوره‌های منتخب اسراء، مؤمنون، لقمان و حجرات در این مسابقه شرکت می‌کنند.



رئیس دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی کردستان در مورد رشته قرائت این دوره از مسابقات، ذکر کرد: رشته قرائت فقط ویژه برادران است که در دو بخش ترتیل و تحقیق برگزار می‌شود.



وی همچنین در مورد بخش مفاهیم این مسابقات، بیان کرد: بخش مفاهیم به‌صورت آزمون کتبی ترجمه و تفسیر سوره مبارکه لقمان، حجرات و آیاتی از سورههای اسراء و مومنون برگزار می‌شود.



علی‌پور در پایان با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن کریم زمینه ایجاد شور قرآنی و ترغیب بیشتر افراد برای فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن و عمل به آن را فراهم می‌کند، یادآور شد: برگزیدگان استانی به سازمان دارالقرآن الکریم کشور معرفی می‌شوند تا برنامه‌ریزی به منظور حضور برگزیدگان استانی در مرحله کشوری که بهمن‌ماه برگزار می‌شود، انجام شود.

captcha