به گزارش ایکنا از قم، سید امیرحسین میرحسینی، تهیهکننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «یک ماه مانده» در نشست خبری که شامگاه پنجشنبه یکم آبانماه در مرکز هنر و رسانه آمدیا برگزار شد، با بیان اینکه این برنامه تلویزیونی برای چهارمین سال متوالی، بیشترین رضایتمندی را در بین برنامههای آیینی داشته است، گفت: برنامه «یک ماه مانده» تنها برنامه اختصاصی درباره حضرت حجتابن الحسن (ع) است که یازدهمین فصل این برنامه در حال پخش است و در حدود ۱۰ سال است از پخش آن میگذرد.
وی افزود: سال ۱۳۹۵، به درخواست مسئول وقت شبکه سه سیما برای ساخت یک برنامه مختص امام زمان(عج)، برای پیشتولید این برنامه به خانه علما رفتم و از هر یک از آنان برای ساخت این برنامه مشاوره گرفته و نظرخواهی کردم و پس از دو سال شروع به نویسندگی این برنامه کردم.
تهیهکننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «یک ماه مانده» ضمن تبیین چرایی انتخاب این اسم گفت: انتخاب این اسم به این دلیل بود که ۱۳ تن از معصومین (ع) حضور پیدا کردند و تنها یک ماه از معصومین (ع) مانده که عالم مفتخر به حضور ایشان نشده است.
وی اظهار کرد: در ابتدای کار با موانع متعددی پیش رو بودیم و تنها جملهای که انگیزه برای شروع کار بود، این جمله بود:«کار برای حضرت حجتابن الحسن سخت است. زیرا او امان حی است و شیطان برای این بسیار سنگاندازی میکند.» لذا تمامی سختیها را به جان خریدیم و کار را آغاز کردیم و اکنون توانستیم به این میزان رضایتمندی برسیم که نظر لطف خود حضرت (ع) بوده است.
میرحسینی با اشاره به تجهیزات حرفهای که برای ساخت این برنامه استفاده شده، ابراز کرد: تجهیزاتی که برای ساخت این برنامه استفاده شده، فوق حرفهای بوده و از تمامی تکنولوژیهای روز دنیا استفاده میشود و در حد تولیدات سینمایی است.
وی ادامه داد: برنامه «یک ماه مانده» تنها برنامهای است که به انضمام تیتراژ آن، با ۱۶ آیتم پخش میشود و علت استقبال مردم نیز به همین دلیل بوده که پخش این آیتمها و گسترش آن در فضای مجازی آسانتر است.
میرحسینی بیان کرد: تمامی کارها از قبیل ضبط آیتمها، تدوین، ساخت در قم انجام میشود. هر فصل این برنامه، ۲۶ قسمت دارد که جمعا ۱۵۲ قسمت در ۱۱ فصل تقدیم مخاطبان شده است.
کارگردان برنامه «یک ماه مانده» بیان کرد: سعی شده است که یک برنامه احساسی بسازیم و ساخت برنامه به طوری باشد که مخصوص قشر مخصوصی از جامعه نباشد. در آیتمهای از موسیقی، سرود، احادیث و برنامههای مختلف استفاده شود که به خصوص برای نسل جوان جذاب باشد.
وی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای جذب نسل جوان و نوجوان برای فهم مباحث مهدویت و دوری از پرداختن به سخنان کلیشهای چیست، گفت: در این جهت، آیتمی با عنوان «اثر» دیده شده که افراد هر گامی در جهت ظهور امام زمان برداشتهاند که رضایت برای پخش آن دارند، پخش میشود. همچنین به صورت حرفهای از هوش مصنوعی در ساخت این برنامه استفاده کردیم تا از لحاظ بصری نیز از جلوه خوبی برخوردار باشد.
میرحسینی در پاسخ به خبرنگار ایکنا درباره اینکه به قرآن کریم، همان که در معارف دینی با عنوان ثقل اکبر از آن یاد میشود، چه مقدار پرداخته میشود، بیان کرد: در چند فصل از این برنامه به بیان آیات مهدوی پرداخته شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. همچنین در فصل فعلی، حجتالاسلام رفیعی به تبیین آیات مهدوی میپردازد.
وی با اشاره به اهمیت نسل دانشجو جهت درگیرشدن این قشر با مباحث مهدویت گفت: در فصل سوم برنامه، ارتباط بسیاری با دانشجویان برقرار شد که پس از دوره کرونا این ارتباط کمرنگ شده اما اکنون با نهاد رهبری دانشگاهها ارتباط داریم. سعی بر آن است که مجددا به پرداختن و استفاده از ظرفیت دانشگاهها بپردازیم.
هانیه محمدنژاد
انتهای پیام