عملیات «وعده صادق» آبروی اسلام شد
کد خبر: 4211275
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
امام جمعه همدان:

عملیات «وعده صادق» آبروی اسلام شد

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه عملیات وعده صادق از نظر قوانین بین‌المللی نه یک تجاوز بلکه یک دفاع مشروع بود، گفت: این عملیات نه تنها در کشور بلکه در جهان عظمتی ایجاد کرد و باعث آبروی اسلام و سربلندی همه کسانی که معنی اسلام و انسانیت را می‌فهمند، شد.

آیت‌الله حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان، امروز، 31 فروردین‌ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: یکی از نکاتی که به انسان کمک می‌کند انسان تقوای تکاملی داشته باشد داشتن بصیرت و تقوای سیاسی است.

وی با گریزی به اقدامات 40 سال گذشته رژیم منحوس صهیونیستی در مقابل ملت ایران گفت: حمایت از عراق در جنگ هشت ساله، ترور دانشمندان هسته‌ای، تهدیدات و حمله‌های سایبری و... تنها چند نمونه از اقدامات خرابکارانه این رژیم در مقابل ملت ما است که اخیراً نیز با حمله به کنسولگری ما در دمشق از خط قرمزها عبور کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که آبروی تمدن را برده و دیگری حرفی از انسانیت باقی نگذاشته است، افزود: با این همه جنایات جمهوری اسلامی خویشتنداری کرد، اما در مقابل حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی از خودش دفاع کرد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق از نظر قوانین بین‌المللی نه یک تجاوز بلکه یک دفاع مشروع بود، تصریح کرد: این عملیات نه تنها در کشور بلکه در جهان عظمتی ایجاد کرد و باعث آبروی اسلام و سربلندی همه کسانی که معنی اسلام و انسانیت را می‌فهمند، شد.

شعبانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی اصول نظامی و انسانی خود را حفظ کرد، افزود: دفاع از کشور در مقابل متجاوز یک اصل خدشه‌ناپذیر است، دفاع از امنیت مردم یک اصل قطعی است و در  حمله موشکی ایران اصل انسانی حفظ شد و سعی شد که انسانی آسیب نبیند و تنها مراکز نظامی دشمن مورد هدف قرار گیرد در حالی که رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی که حماس انجام داد هزاران زن و کودک را در غزه شهید کرد.

وی نکته مهم عملیات وعده صادق را صلابت و بالندگی جوانان ایرانی دانست و تصریح کرد: در طی 45 سال گذشته و در اوج تحریم‌ها جوانان ما توانستند به این قدرت بزرگ موشکی دست پیدا کنند که با موشک‌ها هزاران متر آن طرف‌تر از مرزها خاک دشمن را هدف قرار دهند و این ثمره خون شهدای بزرگ ما از جمله شهید طهرانی‌مقدم است.

خطیب جمعه همدان با گریزی به تلاش کسانی که در دولت گذشته تلاش می‌کردند تا برجام موشکی امضا شود، افزود: اگر برجام موشکی امضا می‌شد آیا ما امروز می‌توانستیم در مقابل اسرائیل بایستیم و کشور ما این قدرت را داشت؟ اما بحمدالله با صلابت و تدابیر رهبری و سیاست‌های درست نظام جمهوری اسلامی توانستیم این قدرت را حفظ کرده و امروز به این جایگاه دست پیدا کنیم.

 وی با تأکید بر اینکه دشمن امروز در عرصه نظامی شکست خورده اما در تلاش است که در عرصه رسانه‌ای فضا را به سمت خود سوق دهد، افزود: کسانی که مسئول رسانه هستند باید مراقب فضای رسانه‌‌ای دشمن باشند باید توجه کنند جنگ تک‌ساحتی نیست توجه به فضای تبیینی مهم است.

شعبانی در ادامه به اجرای طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: حجاب یک مسئله شرعی، عقلایی، قانونی و فراتر از سیاست است و  صرف اینکه فقط مسئله جمهوری اسلامی است این نیست، بلکه کسانی هم که مخالف حجاب هستند می‌دانند که بی‌حجابی باعث سست شدن بنیان خانواده می‌شود.

 وی با گریزی به زندگی غرب و ترویج برهنگی بیان کرد: سؤال اینجاست که  اگر حجاب کنار برود آیا خانواده آسیب نخواهد دید و آیا برهنگی آسیب‌های زیادی را در جامعه به همراه نخواهد داشت. همه ما نسبت به این مسئله ملی باید دغدغه داشته و در این زمینه نخبگان ما باید ورود پیدا کنند. امروز برای مسئله حجاب باید یک فضای گفتمانی قوی شکل بگیرد.

خطیب جمعه همدان خطاب به نیروهای انتظامی در راستای طرح عفاف و حجاب بر برخوردهای همراه با تذکر به صورت نرم و گفتمانی تأکید کرد و گفت: همه ما باید نسبت به این مسئله مهم احساس وظیفه کنیم.

شعبانی همچنین 29 فروردین‌ماه را به ارتشیان جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و از زحمات این عزیزان تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha