رسالت چهره هنر انقلاب «رشد و بالندگی هنر ایرانی و اسلامی» است
کد خبر: 4211066
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۰
رئیس حوزه هنری در اختتامیه هفته هنر انقلاب:

رسالت چهره هنر انقلاب «رشد و بالندگی هنر ایرانی و اسلامی» است

محمدمهدی دادمان گفت: رسالت سنت حسنه در مسیر معرفی چهره هنر انقلاب و پاسداشت هفته هنر انقلاب؛ بر بالندگی، رشد فرهنگ و هنر ایران اسلامی و انقلابی استوار است.

 به گزارش ایكنا؛ مراسم گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی؛ محمدرضا باقری، مدیرعامل مجموعه سوره مهر و دبیر این رویداد و جمعی از هنرمندان و جامعه فرهنگی کشور شامگاه 29 فروردین به میزبانی پردیس مركزی حوزه هنری برگزار شد.

محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی برگزاركنندگان این رخداد با محوریت گرامیداشت هفته هنر انقلاب و پاسداشت خاطره رزمندگان جبهه مقاومت در مسیر آزادی قدس شریف و عظیم گفت: تأكید ما همواره بر این مسئله استوار بود كه انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی باید در فرآیند نخبگانی، با مشاركت نخبگان و اصحاب صاحب‌نام فرهنگ و هنر انقلاب صورت گیرد. بر همین اساس همواره تلاش كرده‌ایم تا در مسیر فرآیند معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی گام‌های خود را به صحیح‌ترین شكل و اطمینان‌بخش‌ترین حالت برداریم و خدا را شاكریم كه در این مسیر تا به امروز دست یاری‌گر خداوند همراه اهالی این عرصه بوده است.

دادمان با بیان آنكه پیش از این نیز از طریق فضای رسانه‌ای به اطلاع خانواده فرهنگ و هنر رسیده بود كه در نحوه انتخاب چهره هنر انقلاب تغییراتی بوجود آمده است، خطاب به هنرمندان حاضر و دیگر جامعه فعالان عرصه هنر انقلاب گفت: اگر هدف ما تعالی و اگر رویكردمان رسیدن به صحیح‌ترین شیوه در مسیر انتخاب چهره هنر انقلاب باشد در این فرآیند دست یاری خود را به سوی دیگر هنرمندان دراز می‌كنیم و امیدواریم كه آنها نیز یاریگر ما باشند.

ارسالی//// رسالت چهره هنر انقلاب؛ رشد و بالندگی هنر ایرانی و اسلامی است

جریان‌سازی جهانی هنر انقلاب با معرفی هنرمند بین‌المللی هنر متعهد

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تأكید كرد: رسالت سنت حسنه در مسیر معرفی چهره هنر انقلاب و پاسداشت هفته هنر انقلاب؛ بر بالندگی، رشد فرهنگ و هنر ایران اسلامی و انقلابی استوار است. ما نیز با تاکید بر این مسئله باور داریم كه حضور گسترده اصحاب و اهالی فرهنگ و هنر، تضمین‌كننده استمرار و امتداد این مسیر و رقم‌زننده اتفاقات مباركی خواهد بود.

دادمان خاطرنشان كرد: در ساحت تغییراتی كه در حوزه معرفی چهره هنر انقلاب، تقدیر و تجلیل از برگزیدگان و هنرمندان متعهد در مسیر برگزاری هفته هنر انقلاب صورت گرفت، ما را بر آن داشت تا داوری نگاه خود را از بُعد ملی به عرصه بین‌المللی هنر انقلاب و مقاومت گسترش دهیم. امسال برای نخستین بار شاهد معرفی چهره بین‌المللی حوزه هنر انقلاب و مقاومت هستیم. چرا كه معتقدیم انقلاب شكوهمند اسلامی، گفتمان فرهنگی و هنری برآمده از آن پدیده‌ای فطری است كه هر اهل معنا با فطرت پاك و روحیه آزادی‌خواه در مسیر پیروی از معارف اسلامی می‌تواند بازتاب‌دهنده و منعكس‌كننده مفاهیم متجلی از گفتمان فرهنگی انقلاب باشد.

ارسالی//// رسالت چهره هنر انقلاب؛ رشد و بالندگی هنر ایرانی و اسلامی است

مشارکت 1000 هنرمند در روند انتخاب چهره هنر اقلاب

در ادامه این مراسم؛ محمدرضا باقری مدیرعامل مجموعه «سوره مهر» و دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره گفت: بیش از 1000 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه طی نظرسنجی که توسط مراکز حوزه هنری انجام شد، نامزدهای چهره هنر انقلاب را انتخاب کردند و در نهایت ۹۶ نفر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: سپس کار به هیات انتخاب واگذار شد و بعد از طی این فرایند که در برگیرنده جلسات متعددی بود، در نهایت پنج نفر به عنوان نامزد دریافت جایزه چهره هنر انقلاب معرفی شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی؛ محمدمهدی رحمتی، مدیرعامل خبرگزاری مهر؛ محسن نفر؛ میلاد عرفان‌پور؛ مسعود نجابتی؛ راضیه تجار؛ محمدرضا سرشار؛ عبدالحمید قدیریان و محسن مؤمنی شریف از جمله هنرمندان عرصه‌های مختلف حاضر در این رخداد و رویداد هنری بودند.

به گزارش ایکنا؛ مراسم اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی در شرایطی برگزار شد که مسعود نجابتی هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی به عنوان چهره سال و انیمیشن «بچه زرنگ» به عنوان برترین رویداد هنر انقلاب انتخاب و معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha