مهم‌ترین نیازهای وقفی همدان چیست
کد خبر: 4210146
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

مهم‌ترین نیازهای وقفی همدان چیست

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از کاهش وقف های جدید در استان خبر داد و گفت: در استان همدان در زمینه‌ تهیه و تأمین جهیزیه نوعروسان، تأمین هزینه درمان بیماران نیازمند و همچنین وقف‌های قرآنی نیاز جدی برای انجام وقف وجود دارد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدانحجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: متأسفانه در سال گذشته فقط دو مورد وقف در استان به ثبت رسید که نسبت به سالیان گذشته کاهش داشت. سال گذشته استقبال چندانی از وقف نشد که وجود و گسترش مؤسسات خیریه مهم‌ترین عامل آن بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده که هر دو در شهرستان اسدآباد بوده است. یکی از این موقوفات منزل مسکونی سه طبقه است که با ارزش بیش از چهار میلیارد تومان به منظور هزینه برای نیازهای روز جامعه وقف شده است، همچنین در یکی از روستاهای این شهرستان زمینی در مجاورت قبرستان وقف شده تا در آینده برای دفن اموات استفاده شود. اخیراً نیز وقف جدیدی در شهرستان اسدآباد در مرحله ثبت نهایی قرار گرفته که به محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حسینی بیان کرد: در استان همدان در زمینه‌ تهیه و تأمین جهیزیه نوعروسان، تأمین هزینه درمان بیماران نیازمند و همچنین وقف‌های قرآنی نیاز جدی برای انجام وقف وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه‌ روضه‌خوانی برای حضرت اباعبدالله(ع) و همچنین اطعام نیازمندان منابع موقوفاتی خوبی جذب شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین وقف‌های مورد نیاز استان و البته کل کشور جذب وقف‌های قرآنی است که در این راستا واقفان توجیه و مشاوره‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

حسینی در پایان تأکید کرد: اقبال کمی برای انجام وقف‌های قرآنی وجود دارد چراکه تبلیغات خوبی در این زمینه صورت نگرفته و مردم توجیه نشده و انگیزه کافی برای انجام این کار را ندارند.

انتهای پیام
captcha