آغاز بزرگترین محفل انس با قرآن دانش‌آموزی جهان اسلام در کردستان
کد خبر: 4209362
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷

آغاز بزرگترین محفل انس با قرآن دانش‌آموزی جهان اسلام در کردستان

بزرگ‌ترين محفل انس با قرآن كريم دانش‌آموزان جهان اسلام با یاد مظلومیت کودکان غزه همزمان با سراسر کشور دقایقی پیش در مدارس استان آغاز شد.

آغاز بزرگترین محفل انس با قرآن دانش‌آموزی جهان اسلام در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی انور، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین محفل انس با قرآن کریم دانش‌آموزی به‌صورت همزمان در تمام مدارس استان آغاز شده است، گفت: این محافل در بیش از دو هزار مدرسه سطح استان کردستان و به یاد دانش‌آموزان مظلوم غزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم نمادین استانی محفل انس با قرآن با حضور جمعی از مسئولان در صحن جدید مسجد جامع سنندج افزود: این محفل قرآنی به‌صورت مستقیم در شبکه‌های استانی و قرآن نیز پخش می‌شود.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش‌و‌پرورش استان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان شرکت‌کننده، ثواب این تلاوت‌ها را به دانش‌آموزان شهید غزه هدیه می‌کنند، اظهار کرد: قاریان و حافظان این محفل، دانش‌‌آموزانی هستند که دارای رتبه‌های برتر کشوری در مسابقات مختلف قرآن هستند.

انور گفت: در پایان این محفل بزرگ قرآنی از تعدادی از دانش‌آموزان برگزیده قرآنی در مسابقات قرآن، عترت و اذان و حفظ قرآن تجلیل خواهد شد.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در ادامه این مراسم حضور در محضر قرآن را یک فرصت برای ارتقای معنویت درونی در دانش‌آموزان دانست و گفت: امیدواریم دانش‌آموزان بتوانند از طراوت آن محفل قرآنی نهایت بهره را ببرند.

وی با اشاره به مشارکت فعال دانش‌آموزان در طرح‌های قرآنی افزود: دانش‌آموزان قرآنی کردستانی در این ماه مبارک حضور پرشور و پررنگی را در مراسمات و محافل قرآنی داشته‌اند.

مدیرکل آموزش‌‌و‌پرورش استان کردستان به حضور گسترده دانش‌آموزان کردستانی در پویش آیه‌های زندگی اشاره کرد و گفت: امروز نیز در «قرآنی دانش‌آموزی جهان اسلام» همگام با دانش‌آموزان سراسر کشور جوانان کردستانی حضوری پرشور و مؤثری در این مراسم داشته‌اند. 

انتهای پیام
captcha