ارائه آموزش به ۳۰ هزار نفر از طریق نرم‌افزار «کلاس قرآن»
کد خبر: 4209066
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۷
از سوی دارالقرآن آیت‌الله خامنه‌ای

ارائه آموزش به ۳۰ هزار نفر از طریق نرم‌افزار «کلاس قرآن»

مدیر دارالقرآن آیت‌الله خامنه‌ای قم از ارائه آموزش رشته‌های مختلف قرآنی به ۳۰ هزار نفر از طریق نرم‌افزار «کلاس قرآن» خبر داد.

نرم‌افزار «کلاس قرآن»به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دارالقرآن آیت‌الله خامنه‌ای، علی ذاکری،  دارالقرآن آیت‌الله خامنه‌ای قم طی سخنانی با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار «کلاس قرآن» گفت: در این نرم‌افزار آموزش‌های روخوانی، فصیح‌خوانی، تجوید، صوت و لحن برای مخاطبان که اغلب کودکان و نوجوانان هستند، ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: افراد می‌توانند با ورود به این اپلیکیشن به‌صورت رایگان ثبت‌نام خود را انجام دهند و پس از آن یک پشتیبان و کارشناس قرآنی برای آن‌ها تعریف می‌شود.

مدیر دارالقرآن آیت‌الله خامنه‌ای قم افزود: در قالب این اپلیکیشن جلسات آموزشی مختلفی برای رشته‌های قرآنی تعریف شده و افراد پس از دریافت آموزش‌ها، تمرین خود را برای پشتیبان ارسال می‌کنند.

ذاکری گفت: شرکت‌کنندگان در دوره صوت و لحن با سبک‌های ترتیل خواندن آیات با موضوع بشارت بهشت و سعادت، جهنم، بیان داستان‌ها و قصص قرآنی آشنا می‌شوند و این هفت سبک و مقام شامل حجاز، رَست، سه گاه، نهاوند، چهارگاه، بیات و صباست که برخی محزون، برخی جدی و محکم، برخی آرام و ملایم هستند.

وی اضافه کرد: در این نرم‌افزار ترتیل‌های شهریار پرهیزکار و محمدصدیق منشاوی در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف ارائه می‌شود و همچنین نحوه بهره‌برداری از این مقامات در تواشیح و همخوانی‌ها، اذان، مناجات‌خوانی‌ها و دعا و حتی قرائت تحقیق بیان می‌شود.

ذاکری ادامه داد: دوره‌های تعریف شده به‌صورت کوتاه‌مدت و در قالب ۱۵ جلسه است که در نهایت با پشت سر گذاشتن موفق هر دوره و کسب نمره قبولی در آزمون، گواهینامه برای متقاضیان صادر می‌شود.

مدیر دارالقرآن آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه در مجموع تعداد ۳۰ هزار نفر از طریق این برنامه دوره‌های مختلف آموزشی را در رشته‌های متفاوت قرآنی گذرانده‌اند، اظهار کرد: تعداد ۱۵۰ نفر به‌عنوان پشتیبان قرآن‌آموزان در قالب این برنامه فعالیت دارند و همه افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند با یک پشتیبان در ارتباط هستند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه بالغ بر ۱۵۰ فیلم در موضوع صوت و لحن قرآن کریم تولید شده است، افزود: این فیلم‌ها در سکو‌های مختلف در فضای مجازی بارگذاری شده و آمار بازدید‌های فیلم‌ها نیز بالاست که این امر نشان از استقبال افراد از آثار تولید شده به‌خصوص در رشته صوت و لحن دارد.

وی با بیان اینکه افرادی که در دوره‌های آموزشی قرآن بر پایه این نرم‌افزار شرکت می‌کنند از شهر‌های مختلف کشور هستند، افزود: این برنامه زیر نظر دارالقرآن آیت‌الله خامنه‌ای و دارای مجوز از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش قم است و سازمان و اوقاف و امور خیریه استان به‌خصوص آستان امامزاده سیدعلی(ع) حمایت‌هایی از مجموعه برنامه‌ها دارند.

ذاکری تصریح کرد: به دنبال آموزش قرآن کریم به‌صورت هوشمند هستیم تا از این طریق، افراد بدون نیاز به پشتیبان بتوانند راهنمایی‌های لازم را در امر آموزش قرآن کریم دریافت کنند.

این حافظ کل قرآن کریم گفت: در این نرم‌افزار به رشته حفظ قرآن کریم نیز پرداخته‌ایم و در حال حاضر آموزش حفظ براساس جزء 30 قرآن کریم ارائه می‌شود و امیدواریم همه جز‌ءهای قرآن به‌زودی آماده ارائه شود.

وی بیان کرد: در کلاس حفظ جزء سی‌ام حافظان در این دوره با چرایی حفظ، شیوه‌ جدید حفظ قرآن، مفاهیم سوره‌ها، مفهوم ۱۰ درس، لزوم تثبیت و بیان نکات تجویدی و لحنی جدید در کنار فراگیری حفظ آشنا می‌شوند.

مدیر دارالقرآن آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند اپلیکیشن «کلاس قرآن» را از کافه بازار و مایکت دریافت و نصب کنند و در کنار دوره‌های آموزشی از محتوا و شیوه برگزاری و ثبت‌نام مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی به تفکیک ۱۲ رشته قرائت تحقیق، حفظ قرآن، اذان، تفسیر قرآن، احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، همخوانی و مدیحه‌سرایی، گفتمان مهدوی و انشای نماز و دعاخوانی دختران و مداحی پسران، مطلع خواهند شد.

انتهای پیام
captcha