تأکید رئیس‌جمهور تونس بر حمایت از آرمان فلسطین
کد خبر: 4208932
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

تأکید رئیس‌جمهور تونس بر حمایت از آرمان فلسطین

قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس روز گذشته، جمعه بر موضع خود در حمایت از آرمان فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس روز جمعه، 17 فروردین بر موضع خود در حمایت از آرمان فلسطین تا زمانی که مردم فلسطین حقوق مشروع خود را بازیابند و کشور خود را با پایتختی قدس شریف تشکیل دهند، تأکید کرد.

بر اساس اعلام ریاست جمهوری تونس، اظهارات رئیس‌جمهور تونس در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات ملی حفظ و قرائت قرآن کریم بیان شد.

از سوی دیگر رئیس‌جمهور تونس با استناد به آیات فراوان قرآن کریم، خواستار استناد به اهداف واقعی اسلام، اجرای عقل و تفکر، برقراری عدالت و آزادی و مقاومت در برابر فساد شد.

قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس روز گذشته در پنجاه و پنجمین دوره مسابقات ملی حفظ و قرائت قرآن کریم از برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل کرد.

بر اساس بیانیه انتشار یافته از سوی دفتر ریاست جمهوری تونس، مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در کاخ کارتاژ برگزار شد.

تونس از دیرباز یکی از مهم‌ترین حامیان آرمان فلسطین در جهان عرب بوده است، این کشور در کنار الجزایر بارها بر تعهد خود بر آرمان فلسطین و خودداری از عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی تأکید کرده است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات ۱۸۰ روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک و ۹ هزار و ۵۶۰ زن فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است که ۷۳ درصد کسانی که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه هدف قرار می‌گیرند، زن و کودک هستند.

انتهای پیام
captcha