مسجد جدید پایتخت ساحل عاج با حضور نماینده علمای مراکش افتتاح می‌شود
کد خبر: 4208493
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

مسجد جدید پایتخت ساحل عاج با حضور نماینده علمای مراکش افتتاح می‌شود

مسجد محمد ششم که با همکاری مراکش در پایتخت ساحل عاج ساخته شده است، فردا طی مراسمی با حضور شخصیت‌های دینی و سیاسی دو کشور افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از موراکو ورلد نیوز، مسجد محمد ششم که به دستور پادشاه مراکش در آبیجان، پایتخت ساحل عاج، ساخته شده فردا جمعه مصادف با 26 رمضان طی مراسمی کار خود را آغاز می‌کند.

این مسجد با مشارکت بنیاد مراکشی علمای آفریقا و  نهادهای اسلامی ساحل عاج از جمله شورای عالی امامان جماعات، مساجد و امور اسلامی (COSIM) ساخته شده است.

در مراسم افتتاحیه که با حضور مقامات و شخصیت‌های مذهبی مراکش و عاج برگزار می‌شود، خطبه جمعه توسط نماینده شورای عالی علمای مراکش  ایراد خواهد شد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی بنیاد علمای آفریقا، در روز افتتاحیه مسجد مراسم شب‌زنده‌داری و نیایش شب قدر در این مسجد برگزار خواهد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: مسجد محمد ششم در ابیجان، تعهد پادشاه مراکش به حفظ اصول دینی از طریق نشر علوم اسلامی، آموزش قرآن کریم، اقامه نماز و ترویج اصول اخلاقی صلح، بردباری و گفتگو را نشان می‌دهد.

این بیانیه افزود: این مسجد بر اساس اصول دینی مشترک دو کشور از علمای اسلامی مراکش برای پیشبرد برنامه‌های خود بهره خواهد برد که نمادی از روابط تاریخی و برادرانه بین مردم ساحل عاج و مراکش است.

کار ساخت و ساز مسجد محمد ششم در ابیجان در 3 مارس 2017 در مراسمی با حضور محمد ششم پادشاه مراکش و آلسان اوتارا رئیس جمهور عاج آغاز شد. در بیانیه مطبوعاتی آغاز ساخت مسجد گفته شد که معماران مراکشی در حین کار بر روی این پروژه به هنجارهای معماری سنتی مراکشی پایبند خواهند بود.

بنای این مسجد 25 هزار مترمربع مساحت دارد و شامل نمازخانه با ظرفیت 7 هزار نمازگزار و همچنین سالن کنفرانس، کتابخانه، مجتمع تجاری، فضای سبز، بخش اداری، محل اسکان امام جماعت  و یک پارکینگ است.

 

انتهای پیام
captcha