هشدار دبیرکل سازمان‌های فتوا در جهان نسبت به گسترش اسلام‌هراسی
کد خبر: 4208211
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵

هشدار دبیرکل سازمان‌های فتوا در جهان نسبت به گسترش اسلام‌هراسی

دبیرکل سازمان‌های فتوا در جهان ضمن هشدار درباره گسترش اسلام‌هراسی، تصریح کرد که این پدیده اخیراً رشد دوبرابری داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، ابراهيم نجم، دبيركل سازمان‌های فتوا در جهان در سخنانی تأکید كرد كه تصحيح چهره اسلام در خارج از كشور و پرداختن به پديده اسلام‌هراسی كاری بسيار ويژه است و دبيرخانه كل هيئت‌های فتوا در جهان برای تحکیم موضوع ادغام مسلمانان در غرب و پیشبرد تلاش‌ها برای همزیستی مسالمت‌آمیز در جوامع آن‌ها تلاش می‌کند.

وی افزود: بدون تردید اصلاح تصویر اسلام در خارج و پرداختن به پدیده اسلام‌هراسی برای ما کار بسیار ویژه‌ای‌ است، زیرا ما برای تحکیم موضوع ادغام مسلمانان در غرب و پیشبرد تلاش‌ها برای همزیستی مسالمت‌آمیز در جوامع آن‌ها تلاش می‌کنیم. اصلاح تصویر نادرست از اسلام در غرب مستلزم تلاش گسترده‌ای برای حمایت از اسلام است، به ویژه پس از آنکه پدیده اسلام‌هراسی در کشورهای غربی گسترش یافته و هر اقدام تروریستی که در آنجا رخ می‌دهد، به دروغ و نادرست به اسلام نسبت داده می‌شود.

دبیرکل سازمان‌های فتوا در جهان خاطرنشان کرد: اسلام‌هراسی، مسلمانان غرب را محاصره کرده است و موج بسیار خطرناکی از جانبداری و تبعیض علیه اسلام و مسلمانان وجود دارد که ناشی از تلاش عده‌ای برای ایجاد اصطلاحات و سیاست‌های مغرضانه است که اسلام را با تروریسم مرتبط می‌داند.

وی درباره گسترش پدیده اسلام‌هراسی گفت: امواج اسلام‌هراسی در دوره اخیر به دلیل تصویر مخدوشی که رسانه‌های غربی از مسلمانان ارائه می‌کنند، به شکلی اغراق‌آمیز چند برابر شده و اسلام‌هراسی در فضای عمومی واقعی و مجازی به شکل محسوسی افزایش یافته است.

دبیرکل سازمان‌های فتوا در جهان همچنین بر ضرورت تقویت نقش رسانه‌ها برای اصلاح چهره اسلام در خارج از جهان اسلام تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha