اظهار تأسف شیخ الازهر از تداوم جنایات اسرائیل در آستانه عید فطر
کد خبر: 4208177
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

اظهار تأسف شیخ الازهر از تداوم جنایات اسرائیل در آستانه عید فطر

شیخ الازهر از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در آستانه ایام عید فطر ابراز تأسف کرد و گفت: این جنایات با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر از ادامه تجاوزات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر در هفته آینده ابراز تأسف کرد.

الطیب  در سخنرانی خود در مراسم پذیرایی از پاپ تواضروس دوم، اسقف کلیسای مصر گفت: به ایام عید سعید فطر نزدیک می‌شویم در حالی که برادران ما در غزه همچنان از تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها رنج می‌برند و این مصائب همه ابعاد زندگی در غزه را درنوردیده است.

وی افزود: این تجاوز باعث کشته شدن کودکان، سالمندان، زنان و جوانان، هدف قرار دادن آوارگان و تخریب خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس شد. هیچ توضیح یا توجیهی برای آنچه در غزه اتفاق می‌افتد وجود ندارد جز اینکه صدای دین و نظام ارزش‌ها و اخلاق و هنجارهای انسانی سرکوب شده و گوش‌ها از شنیدن این صدا کر شده است.

با وجود تصمیم شورای امنیت مبنی بر توقف فوری آتش در نوار محاصره شده در ماه رمضان، جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه در حال تشدید است.

برای صد و هفتاد و نهمین روز متوالی، اشغالگران در ادامه جنگ نسل‌کشی که علیه مردم نوار غزه به راه انداخته‌اند، منازل مسکونی و تیم‌های پزشکی و روزنامه نگاران را هدف قرار داده و به قتل عام ادامه می‌دهند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، تجاوز رژیم صهیئونیستی به نوار غزه  تاکنون بیش از 32000 شهید و بیش از 75000 مجروح برجای گذاشته در حالی که هزاران نفر هنوز در زیر آوار مفقود هستند.

انتهای پیام
captcha