آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه آقایان در اردن
کد خبر: 4207915
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه آقایان در اردن

آیین افتتاحیه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اردن ویژه آقایان، روز یکشنبه، 12 فروردین‌ماه، در شهر امان، پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «almamlakatv.com»، محمد الخلایله، وزیر اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن ضمن سخنانی در این مراسم گفت: 49 متسابق از 48 کشور در سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «الهاشمی» اردن حضور دارند که در رشته‌های حفظ و تلاوت قرآن به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان این که این رویداد قرآنی بیانگر  اشتیاق دولت و مردم اردن به تلاوت و حفظ کلام وحی و توجه به یادگیری و آموزش است، ابراز امیدواری کرد که این مسابقات شروعی خوب برای جهان اسلام و گشایشی برای ساکنان غزه باشد.

محمد الخلایله در ادامه هدف از برگزاری این مسابقات را اشاعه فرهنگ قرآنی و نهادینه‌کردن فضیلت‌ها و ارزش‌های کلام وحی در زندگی به عنوان رویکردی صحیح بیان کرد.

وزیر اوقاف اردن در پایان با اشاره به شرایطی که امت اسلام و ساکنان نوار غزه در حال تجربه آن هستند، تأکید کرد: دولت و مردم اردن با تمام توان در کنار ملت فلسطین قرار دارند و برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و رفع ظلم از ساکنان این منطقه و حفظ آرمان فلسطین تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha