تامین سوغات زائر با برپایی بیش از 880 غرفه صنایع‌دستی در خراسان رضوی
کد خبر: 4207079
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲

تامین سوغات زائر با برپایی بیش از 880 غرفه صنایع‌دستی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از برپایی 882 غرفه عرضه و فروش صنایع‌دستی با هدف تامین سوغات زائر در استان خبر داد.

صنایع‌دستیبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: 882 غرفه عرضه و فروش صنایع‌دستی با هدف تامین سوغات زائر در استان برپا می‌شود. این غرفه‌ها با هدف معرفی، فروش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی استان و استفاده زائران و گردشگران از صنایع دستی به عنوان سوغات سفر راه‌اندازی شده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: حضور زائران و گردشگران فرصتی است برای خدمت و هم‌چنین فروش صنایع‌دستی به کسانی که در استان خراسان رضوی و شهر مشهد حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برپایی بازارچه‌ها و غرفه‌های صنایع دستی، اظهار کرد: این غرفه‌ها در فضایی به مساحت 8397 مترمربع در 18 شهرستان خراسان رضوی راه‌اندازی شده است.

نظری بیان کرد: بیش از 90 رشته صنایع دستی در استان فعال است که هنرمندان شرکت‌کننده در غرفه‌های صنایع دستی از 52 رشته صنایع دستی صنایع دستی و در قالب 58 بازارچه حضور دارند.

استاندار خراسان رضوی گفت: تا پایان چهارمین روز تعطیلات نوروزی بالغ بر 250 هزار نفر از این بازارچه ها بازدید کرده‌اند و حدود 65 میلیارد ریال صنایع دستی از آنها خریداری کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha