روزه گرفتن دبیرکل سازمان ملل در حمایت از مردم غزه
کد خبر: 4207028
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹

روزه گرفتن دبیرکل سازمان ملل در حمایت از مردم غزه

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که در راستای اعلام همبستگی با مردم غزه روزه خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که در سفر خود به مصر برای همبستگی با مردم غزه، روزه خواهد گرفت.

گوترش از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم X نوشت: روزه گرفتن من در سفرم برای اعلام همبستگی با مردم غزه در ماه رمضان، به دلیل احترام به اعتقادات مردم مسلمانی است که اکنون به کشور آن‌ها می‌روم.

وی افزود: اما قلب من شکسته است زیرا بسیاری از فلسطینیان در غزه قادر به خوردن غذای مناسب نیستند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در سفر روز شنبه خود به گذرگاه رفح از سمت مصر گفت: درحالی که صف‌های طولانی کامیون‌ها در رفح منتظر هستند، در حالی که در طرف دیگر مرز افراد گرفتار قحطی شده‌اند.

وی تأکید کرد که مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با مصر برای تسهیل ورود کمک‌ها به غزه است.

گوترش در دومین بازدید خود از نوار غزه از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در 7 اکتبر وارد شهر العریش مصر در مجاورت نوار غزه شد و با فلسطینیان مجروح در بیمارستان این شهر دیدار کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی بر لزوم اجازه دسترسی کامل و نامحدود برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به تمام نقاط غزه تأکید.

وی همچنین با بیان اینکه مسیر زمینی موثرترین و کارآمدترین مسیر در حمل و نقل کالاهای سنگین است، تأکید کرد: ورود کمک‌ها مستلزم آتش بس فوری به دلایل انسانی است.

گوترش نسبت به پیامدهای جهانی جنگ غزه هشدار داد و گفت: فاجعه‌ای انسانی در نوار غزه درحال رخ دادن است و تجاوز و تعدی روزانه به عزت فلسطینی‌ها، اعتبار جامعه جهانی را زیر سوال می‌برد.

دبیرکل سازمان ملل متحد به کشورهای مصر و اردن سفر می‌کند و همچنین از مراکز مربوط به آژانس آنروا بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha