اجرای طرح «ضیافت بهاری» در حرم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) قم
کد خبر: 4206176
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

اجرای طرح «ضیافت بهاری» در حرم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) قم

طرح «ضیافت بهاری» همراه با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) قم اجرا می‌شود.

طرح ضیافت بهاریبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، همزمان با ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ طرح ضیافت بهاری با محوریت آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) اجرایی شده است.

بر این اساس مراسم جزءخوانی و تفسیر قرآن کریم هر روز ساعت ۱۰ صبح همراه با نماز جماعت ظهر و عصر با حضور استاد خرمی ویژه بانوان در این بقعه متبرکه تدارک دیده شده است. همچنین جلسه تفسیر قرآن کریم بعد از نماز ظهر و عصر توسط حجت‌الاسلام میراحمدی، امام جماعت این مکان مطهر برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳، توزیع روزانه چهار هزار قرص نان بین مؤمنان و بقاع متبرکه، توزیع روزانه ۵۰۰ پرس غذای گرم در بقعه و توزیع افطاری ساده هر شب بعد از نماز مغرب و عشا از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت بهاری در حرم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) به‌شمار می‌رود.

از دیگر برنامه‌های این بقعه متبرکه می‌توان به برگزاری مراسم جشن روزه اولی‌ها و مراسم مناجات‌خوانی و ذکر توسط هر شب از ساعت ۲۲:۳۰ اشاره کرد. همچنین پیش از شروع ماه مبارک، غبارروبی و تنظیف آستان مقدس به انجام رسید و خیمه معرفت با غرفه‌های مختلف در جوار حرم مطهر برپا شد.

یادآور می‌شود، برگزاری مراسم تحویل سال نو، مراسم مذهبی سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام علی(ع) و وفات حضرت خدیجه کبری(س)، برپایی ایستگاه صلواتی، احیای لیالی قدر با عنوان «شب‌های بندگی» و اقامه نماز عید فطر، تعزیه‌خوانی و برگزاری ۱۲ محفل انس با قرآن هم با محوریت حرم نورانی امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha