کاشت سه هزار اصله نهال در امامزاده‌ها و موقوفات سمنان
کد خبر: 4205355
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

کاشت سه هزار اصله نهال در امامزاده‌ها و موقوفات سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از کاشت سه هزار اصله نهال در امامزاده‌ها ‌و موقوفات همزمان با هفته درختکاری در استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه فضای سبز اماکن مقدس در دستور کار است.

حجت الاسلام علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، ظهر امروز، 23 اسفند در آیین نمادین درختکاری در آستانه امامزادگان علویان سمنان با بیان اینکه در هفته درختکاری سه هزار اصله نهال در امامزاده‌ها و موقوفات استان سمنان کاشته شد، گفت: هدف از این اقدام توسعه فضای سبز و افزایش ماندگاری مسافران است.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام توجه بسیاری به درخت و درختکاری شده است، متذکر شد: تولیت آستان مقدس امامزاده‌ها و متولیان موقوفات باید از این درختان کاشته شده حفاظت و نگهداری کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه افزایش درختکاری برای سال آینده در دست برنامه‌ریزی است، متذکر شد: سال آینده این تعداد درخت به ۱۰ هزار اصله نهال خواهد رسید.

حجت‌الاسلام علیزاده متذکر شد: صرف کاشت درخت به تنهایی کافی نیست زیرا در کنار کاشت درخت باید درخت‌داری نیز در دستور کار باشد که البته حفظ درختان در کنار درختکاری حائز اهمیت است.

به گفته وی، در آستانه عید نوروز توجه به کاشت درخت و توسعه فضای سبز فرصتی را برای جذب و ماندگاری مسافر فراهم می‌کند لذا این صدقه جاری در مکان‌های مقدس که قابلیت کاشت دارند، غرس می‌شود.

انتهای پیام
captcha