اعلام برنامه‌های قرآن و حدیثی جامعه الزهرا (س) در ماه رمضان
کد خبر: 4204917
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

اعلام برنامه‌های قرآن و حدیثی جامعه الزهرا (س) در ماه رمضان

معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا(س)، ویژه برنامه‌های قرآنی و حدیثی این مرکز علمی بین‌المللی خواهران با عنوان «شهر الرحمه» در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

معصومه شریفی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا(س)

به گزارش ایکنا، معصومه شریفی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا(س)، عصر امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و ضرورت بهره بردن از این ضیافت الهی، در تبیین برنامه‌های ویژه ماه رمضان با عنوان «شهر الرحمه»، اظهار کرد: با توجه به تلاقی خجسته بهار قرآن با بهار طبیعت و فرصت طلایی تعطیلات نوروز در جهت انس بیشتر با قرآن، ادعیه و معارف اهل بیت (ع)، مجموعه‌ای از برنامه‌های معرفتی در قالب آنلاین و آفلاین در اداره قرآن و حدیث تدارک دیده شده است. 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا(س) با تأکید بر جایگاه والای قرآن در سیر معنوی طلاب در ماه مبارک رمضان و لزوم بهره‌برداری از معارف ناب اهل بیت (ع) در تربیت نفوس، به ویژه برنامه‌های اداره قرآن و حدیث اشاره و اظهار کرد: این برنامه‌ها در دو محور قرآنی و حدیثی برگزار می‌شوند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: «نوای نور» یکی از طرح‌های مورد اجرا در ماه مبارک رمضان است که تلاوت روزانه قرآن کریم با تحدیر قاریان ممتاز ملی و بین‌المللی به صورت آفلاین و آنلاین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح قرآنی ملی مسطورا، عنوان کرد: این طرح با رویکرد حفظ ۳۰ فراز از غرر آیات قرآن کریم با ترجمه‌ای متدبرانه و کاربردی، به همراه پادکستی از توضیحات پیرامون فهم آیه اجرا می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: مهارت‌های بیان تفسیر شامل سلسله‌صوت‌هایی در آشنایی مقدماتی با روش بیان تفسیر سوره‌های قرآن کریم بر اساس منهج استاد قرائتی به صورت صوت‌هایی آفلاین در کانال اداره قرآن و حدیث به نشانی https://eitaa.com/qoraan_hadith قرار می‌گیرد.

شریفی در ادامه به برنامه‌های حدیثی اداره قرآن و حدیث اشاره کرد و گفت: «عطر بندگی» شامل دعای روزانه ماه مبارک رمضان با شرح و توضیحات از اساتید فاضل حوزه، «جرعه‌های حیات» شامل بسته‌های صوتی ترجمه و شرح ادعیه‌ منتخب از صحیفه سجادیه از جمله بسته‌های محتوایی در ماه مبارک رمضان است.

وی بیان کرد: تعلیم طلب ظهور طرح دیگری است که با محوریت دعای افتتاح به صورت سلسله صوت‌هایی از استاد شاه حسینی در شرح دعای افتتاح در این ماه پربرکت اجرا می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهراویژه برنامه‌های قرآن و حدیثی جامعه الزهرا (س) در ماه مبارک رمضان تشریح شد(س) یادآور شد: برگزاری مسابقه رمضان، با رویکرد معارف قرآنی و سیره اهل بیت علیهم السلام در نظر گرفته شده است که جوایز آن در عید سعید فطر اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha