اعتقاد مهدویت در تمام فرقه‌های اسلامی وجود دارد
کد خبر: 4204749
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

اعتقاد مهدویت در تمام فرقه‌های اسلامی وجود دارد

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه مهدویت حرکتی است در مسیر معنویت، که آرامش به سراغ انسان می‌آید، اظهار کرد: سبک زندگی مهدوی یعنی حرکت به سمت کمال و داشتن یک زندگی آرامی که مبتنی بر ایمان و اعتقاد به خداوند باشد و افرادی که سراغ این ایده بیایند سبک زندگی متفاوتی تجربه می‌کنند.

حجت‌الاسلام جواد اکبری مطلق، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبیحجت‌الاسلام جواد اکبری مطلق، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اندیشه مهدویت امید به آینده است آنچه که انسان‌ها را از پا در می‌آورد در دنیای امروز ناامیدی است لذا کسی که به مهدویت اعتقاد دارد امید داشته و اگر مشکلی نیز سر راه فرد پیدا شود تلاش در جهت برطرف کردن آن می‌کند و برای رسیدن به اوج نیکی‌ها زحمت نیاز است.

استاد حوزه و دانشگاه خراساان جنوبی بیان کرد: دنیای امروز دنبال معنویت است و معنویت‌های کاذبی در دنیا ایجاد شده است این حاکی از تشنگی انسان به معنویت است لذا باید بتوانیم بفهمانیم که در راس معنویت، مرشدی است که هیچ خطایی ندارد.

حجت‌الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه مهدویت حرکتی است در مسیر معنویت بدون خطا که آرامش به سراغ انسان می‌آید، اظهار کرد: سبک زندگی مهدوی یعنی حرکت به سمت کمال و داشتن یک زندگی آرامی که مبتنی بر ایمان و اعتقاد به خداوند باشد و افرادی که سراغ این ایده بیایند سبک زندگی متفاوتی تجربه می‌کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتقاد غالب برخی از اهالی سنت بر متولد نشدن امام زمان(عج) است، گفت: اعتقاد مهدویت در تمام فرقه‌های اسلامی وجود دارد و اعتقاد و موعود گرایی در ادیان الهی و به وفور است.

وی با بیان اینکه برخی از آیات قرآن کریم نیاز به تفسیر و تبیین در بحث مهدویت دارد، گفت: آیه 105 سوره انبیا «ما در زبور بعد از تورات نوشتیم که زمین را و بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد» آیه 5 سوره قصص « ما می‌خواهیم که بر مستضعفین منت بگذاریم و آن راپیشوای مردم و وارث زمین قرار دهیم» آیه 55 سوره نور«کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند قطعا در زمین خلیفه خواهند شد» از آیاتی است که صراحت بیشتری به بحث مهدویت دارد.

حجت‌الاسلام اکبری مطلق گفت: مشکلاتی که دنیای امروز به وجود آورده بحث ملی‌گرایی است که یک نوع تفرقه است لذا باید به مشترکات بپردازیم و از اختلافات بپرهیزیم چراکه همه ادیان دنبال یک موعود هستند مخصوصا 4 دین الهی «مسیحیت، یهودیت، زردشت و اسلام» موعود گرا هستند و با ذکر خصوصیات مشترک از اختلافات پیدا شده در بین ادیان پرهیز کرده تا در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از دلایل مهجور واقع شدن مهدویت مشغولیت بشر به مادیات است، اظهار کرد: بشر زمانی که از بُعد روحانی دور شود از مهدویت نیز دور می‌شود لذا مهدویت یک بُعد روحانی قوی می‌خواهد و باید مسیر درست را پیدا کرد، بانوان نیز نقش محوری در زندگی دارند که اگر کردار و اعمال مادر مهدوی باشد افراد خانواده نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha