تبیین مفاهیم قرآنی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند
کد خبر: 4204683
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

تبیین مفاهیم قرآنی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت گفت: اگر چنین نمایشگاه‌هایی جای خود را در بین خانواده‌ها پیدا کند، آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر کاهش می‌یابد چون مردم به چنین خوراک‌های روحی نیاز دارند و این، هنوز در جامعه نقش آفرین نشده است.

فاطمه کارگران، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزدفاطمه کارگران، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان در گفت‌وگو با ایکنا گفت: خوشبختانه نمایشگاه جامع و خوبی در آستانه ماه مبارک رمضان و در فضایی در منطقه امامشهر برپا شده است که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه منطقه امامشهر دارای فعالان فرهنگی زیادی است، اضافه کرد: این در حالی است که جای خالی چنین نمایشگاهی در این منطقه احساس می‌شد. خوشبختانه نمایشگاه از غرفه‌های متعددی برخوردار است که محصولات متنوع قرآنی در معرض دید قرار گذاشته شد اما باید اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد تا شاهد استقبال هرچه بیشتر مردم باشیم.

کارگران افزود: اگر چنین نمایشگاه‌هایی جای خود را در بین خانواده‌ها پیدا کند، آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر کاهش می‌یابد چون مردم به چنین خوراک‌های روحی نیاز دارند و این هنوز در جامعه نقش‌آفرین نشده است. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به اینکه آسیب نسل جوان ما تبیین نکردن مفاهیم قرآنی است گفت: این در حالی است که آثار بسیار گسترده‌ای در این نمایشگاه وجود دارد که در زمینه قرآن، آموزش و فرهنگ کار شده، اما در دسترس خانواده‌ها نبوده و فضای اقتصادی جامعه باعث شده خانواده‌ها کمتر حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: این آثار که در چنین نمایشگاه‌هایی عرضه می‌شود، در سطح جامعه بدین صورت وجود ندارد و یا کمتر دیده می‌شود و لذا اگر مردم از برپایی آن اطلاع داشته باشند، با حضور خود علاوه بر آشنا شدن آثار، خریدی که انجام می‌دهند، می‌توانند در خانه حتی به صورت کتابخانه خانوادگی استفاده کنند. بنابراین این آثار اصیل اسلامی باید در جامعه تبیین شود.

انتهای پیام
captcha